בניית הסכם גירושין יציב: המפתח לעתיד שלך

6 נושאים שיש לכלול בהסכם גירושין

במאמר זה, עורך הדין והמגשר זיו לוטנברג דן במספר סוגיות חשובות הקשורות לבניית הסכם גירושין. המאמר מתמקד ביתרונות של יצירת הסכם גירושין במהלך הליך הגישור ומציע שישה נושאים חיוניים שיש לכלול בהסכם כדי לטפל בנושאים שונים ולהבטיח ביטחון ויציבות למשפחה בדרך החדשה.

מה המטרה של הסכם הגירושין?

מטרת עריכת הסכם גירושין היא לכלול את כל הנושאים הרלוונטיים הנוגעים לתא המשפחתי שלכם על מנת לספק ביטחון ולבסס דרך יציבה עם היציאה לדרך החדשה, תוך מניעת סכסוכים פוטנציאליים שעלולים להתעורר בדרך.

מה היתרון בגישור גירושין בנוגע להסכם הגירושין?

כאשר מגיעים להסכם גירושין באמצעות גישור (רצוי), קל ונוח יותר להתייחס לאותם נושאים "שוליים" לעיתים שבית המשפט אולי לא שם לב אליהם, אך יש להם חשיבות רבה בשמירה על יחסים תקינים ומאוזנים בין ההורים. למשל, האם אחד ההורים קונה בגדים לילדים לשני משקי הבית או אם כל הורה קונה לביתו, מי אחראי על הסעות הילדים לחוגים, מהם זמני האיסוף וההורדה של הילדים בחגים ובחופשות וכו'.

כאשר ההסכם נקבע על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני, ובהתאם להמלצות עובדים סוציאליים, הדיון מתמקד בדרך כלל רק בחלוקת זמן ההורות והתמיכה הכספית, בעוד שנושאים אחרים עלולים להיות מוזנחים, מה שעלול להוביל לסכסוכים מיותרים בין ההורים בעתיד.

מה הדגש בנוגע לחלוקת האחריות ההורית?

ישנן משפחות בהן חלוקת האחריות במהלך הנישואין היא כזו שהאם משקיעה יותר בבית ובילדים, בעוד האב תורם יותר להכנסה. מטבע הדברים, ובהתחשב בטובת הילדים, מצב זה משתנה לעיתים קרובות לאחר הפרידה. הסכם הגירושין נועד לקבוע מסגרת חדשה לכל היבטי האחריות ההורית.

מה מומלץ לכלול בהסכם הגירושין?

מומלץ לכלול בהסכם תנאים מפורטים הנוגעים לנושאים הבאים

  1. חלוקת האחריות ההורית, כגון זמני שהות אצל ההורים ביום יום יום בחגים בחופשות, אירועים משפחתיים, חינוך, בריאות, חוגים, שיעורי תגבור, הסעת ילדים, מקום מגורים,מעורבות ההורים בגידול ילדיהם, קבלת החלטות מהותיות, ביטוחים, נסיעות לחו"ל.
  2. תמיכה כלכלית בילדים (מזונות והוצאת חריגות), החזרים בין ההורים או הסדרים אחרים.
  3. חלוקת הרכוש והסדרת חובות וקצבאות פרישה למיניהן.
  4. הסדרי הגירושין וסידור הגט.
  5. דרכי פתרון מחלוקות בעתיד.
  6. דרכי אישור ההסכם ועוד.

ככל שההסכם מפורט ומקיף יותר, כך יש פחות מקום למחלוקות עתידיות. חשוב שהסכם הגירושין יהיה כתוב בשפה ברורה וחד משמעית וששני ההורים יבינו את תוכנו במלואו.

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button