חלוקת זמני שהות של הילדים

חלוקת זמני שהות של ילדים בגירושין, עו"ד ומגשר זיו לוטנברג

היבט חשוב בעת עריכת הסכם גירושין הוא חלוקת זמני השהות של הילד בין הוריו. המקום שבו ילד ישן הוא קריטי לבניית מערכת היחסים הורה-ילד, משום שהוא מבדיל בין ביקור אצל מישהו, לבין להיות בבית. שינה מערבת את כל מה שסובב אותה, במיוחד עבור ילדים צעירים שהם פחות עצמאיים. הורים רבים שואלים מהי הדרך הטובה ביותר לחלק את הזמן בין ההורים, אך אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. כל משפחה צריכה לקבוע את לוח הזמנים המתאים לה ביותר. התפקיד שלי כמגשר גירושין הוא להציג את האפשרויות.

חיוני שילד ילון בבית שני הוריו. בעבר חלוקת הימים נקראה "הסדרי ראיה". כיום המונח הוא זמני שהות. האחריות כי יתקיימו זמני השהות שנקבעו חלה על שני ההורים. זמני השהות הם עבור הילדים ולטובתם.

חשוב ששני ההורים יבינו את החשיבות של קשר רציף ואמין של הילד עם שני ההורים.

האם יש חלוקה "נכונה" של זמני שהות ולינה?

אין חלוקה אחת נכונה. החלוקה היא סובייקטיבית ותלויה בגורמים רבים כגון סוג המשפחה, עזרה שהמשפחה מקבלת, מחויבויות ההורים, שגרת הבוקר, סוג העבודה של ההורים, הסעות, עבודה במשמרות, מרחק ממוסדות חינוך ועוד. כל משפחה היא עולם ומלואו, וחלוקת השהות צריכה להיות מותאמת לפרמטרים הספציפיים של המשפחה.

כאשר חלוקת זמני השהות מוסכמת על שני ההורים, היא יכולה ללבוש צורות שונות. זה יכול לנוע בין מעבר יומי יומי, דרך הקבצות ימים וכו'.

להלן דוגמאות לחלוקת זמני שהות ולינה

 אפשרויות לחלוקת ימים במשמורת פיזית משותפת 7-7

 

כותרת ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת
כל הימים מתחלפים אבא אבא אמא אמא אמא אבא אבא
אמא אמא אבא אבא אבא אמא אמא
 
יום חמישי מתחלף, הפוך מהסופ"ש אמא אבא אבא אבא אבא אמא אמא
אמא אמא אבא אבא אמא אבא אבא
 

 

אפשרויות לחלוקת ימים במשמורת פיזית משותפת 6-8

 

כותרת ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת
אבא שני ורביעי אמא אבא אמא אבא אמא אמא אמא
אמא אבא אמא אבא אמא אבא אבא
 
אבא ראשון ורביעי אבא אמא אמא אבא אמא אבא אבא
אבא אמא אמא אבא אמא אמא אמא

 

 

חלוקת חופשות וחופשת הקיץ.

מקובל גם בהמלצות תסקיר הרווחה וגם בתי המשפט,  כי בחגים ובחלוקת הקיץ חלוקת השהות צריכה להיות שוויונית, לסירוגין מדי שנה. אם השנה הילדים היו עם האם בראש השנה, בשנה הבאה הם יהיו עם האב. כמובן שההורים יכולים להחליט על חלוקה אחרת או לקבוע שבמהלך חג מסוים הילדים יהיו אצל הורה אחד. בנוגע לחופשת הקיץ ניתן להמשיך בהסדרים שנקבעו או לחילופין הסדרים אחרים שמתאימים לאופי המשפחה.

מה זה חזקת הגיל הרך?

חזקת הגיל הרך קבועה בסעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. החוק קובע כי בהיעדר הסכם בין ההורים בדבר האפוטרופסות על קטין, החזקתו והסדרי ראייה וקשר עמו, רשאי בית-המשפט לקבוע "כפי שייראה לו לטובת הקטין, ובלבד שילדים עד גיל 6 יהיו אצל אמם אם אין סיבות מיוחדות להורות אחרת"

מאז הכנסת 15  הוגשו כמה הצעות חוק פרטיות אשר ביקשו לבטל את חזקת הגיל הרך. נשמעו קריאות באקדמיה ובפסיקה לשנות את החזקה.

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button