ייפוי כוח מתמשך כמה עולה

ייפוי כוח מתמשך כמה עולה

במאמר באתרנו על ייפוי כוח מתמשך כמה עולה הסברנו מה זה בדיוק ייפוי כוח מתמשך טופס מקוון ועוד… אולם תנאי בסיסי בייפוי כוח מתמשך הוא שמיופה הכוח, כלומר האדם שממנים אותו להיות נציג הממנה, חייב להיות כשיר לנהל את ענייני הממנה. שכן אם ימונה אדם לא כשיר או שאינו יכול לנהל את ענייניו עצמו, אין אבסורד גדול מזה. למה עוד צריך לצפות ממיופה הכוח – על כל השיקולים בבחירת ייפוי כוח מתמשך הסבר מפורט במאמר הבא. מאתנו – משרד עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך.

בעת ייפוי כוח מתמשך כמה עולה זה לא שיקול נכון, אז מה כן?

מיופה כוח לא יוכל להיות מישהו שמינו עליו אפוטרופוס או שהוא עצמו תחת הסדר של עו"ד ייפוי כוח מתמשך מומלץ. כמו כן לא ניתן למנות מיופה כך על ענייני כספים כאשר אותו אדם הוכרז כפושט רגל – כל עוד הוא עדיין בתוך התהליך, או אם הוא הוכרז על ידי בנק ישראל כמוגבל חמור. בדומה לכך נקבע כי לא ניתן למנות מיופה כוח אשר מספק שירות כלשהו לממנה, היות והדבר מעלה חשד לניגוד עניינים.

לכן לא ניתן למנות עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך וכן מי שמשכיר לו דירה, וכן רופא, עובד סוציאלי ועוזר סיעודי לא יוכלו לשמש כמיופי כוח אלא אם כן הם קרובי משפחתו. בסופו של דבר כל אדם צריך לדעת כי בבואו לבחור מיופה כוח השיקולים צריכים להיות מקצועיים נטו, ולא כדי לרצות או לפייס מישהו. ייפוי כוח מתמשך הסבר הוא דבר אחד ויחיד – קיום רצונכם גם בעת שאינכם יכולים להביע את הרצון במילים. מי שיוכל לעשות זאת הכי טוב הוא צריך להיות מיופה הכוח.

ייפוי כוח מתמשך כמה עולה
ייפוי כוח מתמשך כמה עולה

מה לשקול בעת מילוי ייפוי כוח מתמשך טופס מקוון

השיקולים שעליכם לקחת בחשבון כשאתם ממלאים ייפוי כוח מתמשך טופס מקוון הם השיקולים הבאים (לשון זכר כולל לשון נקיבה):

  • האם יש תקשורת מצוינת וזורמת ביניכם.
  • האם הוא מכיר אותך היטב.
  • האם אתה סומך עליו בעיניים עצומות.
  • האם הוא יבין ויידע את בחירותיך ורצונותיך.
  • האם בכל מחיר הוא יפעל לטובתך.
  • האם בעניינים שלו עצמו הוא מתנהל בשיקול דעת ואחריות.
  • האם הוא יוכל להיות פנוי אליך בשעת הצורך (בהתחשב באופי העבודה שלו, בגודל המשפחה וכו').
  • ייפוי כוח מתמשך כמה עולה זה השיקול האחרון, אבל צריך לחשוב גם על זה… כלומר מה התמורה שאותו אדם יבקש על שימושו כמיופה כוח.
  • כמה עולה צו ירושה אצל עורך דין

לאחר שתענה לעצמך בכנות על כל השאלות – אם כל התשובות חיוביות תוכל למנות את אותו אדם כמיופה כוח, בדרך כלל תגיעו למסקנה שהמתאים ביותר לתפקיד הוא בן משפחה, בן/ת, נכד/ה. אם לא כל התשובות חיוביות וגם אין לכם מישהו שלגביו כל התשובות חיוביות עליכם לבחור במי שיש לו את הכי הרבה תכונות חיוביות מהרשימה הנ"ל.

ייפוי כוח מתמשך טופס מקוון
ייפוי כוח מתמשך טופס מקוון

חייבים לספק בייפוי כוח מתמשך הסבר מפורט למיופה הכוח

לפעמים לאחר עיון ושיקול כל הצדדים תגיע למסקנה כי עדיף איש מקצוע על פני בן משפחה, כגון עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך או רואה חשבון, כגון למי שיש נכסים רבים (להזכירכם אפשר לפצל את ייפוי הכוח ולמנות ייפוי כוח נפרד על ניהול הכספים). או אולי תגיעו למסקנה שהשותף העסקי שמלווה אותך כבר שנים רבות נאמן עליכם במאת האחוזים, יותר מכל אדם אחר. לאחר שתחליט בשיקול דעת לגבי זהותו של מיופה הכוח תצטרך לקבל את אישורו, כדי למנוע אי אילו אי הבנות קבע החוק את הצורך בקבלת הסכמתו.

לצורך כך עליו לדעת בבירור מה משמעות התפקיד, מה יהיה תחת סמכותו ועל מה הוא צריך לקחת אחריות. בייפוי כוח מתמשך הסבר מפורט מספק עורך דין ירושה תל אביב שבפניו נעשה ייפוי הכוח, כשלאחר מכן חותם מיופה הכוח על הצהרה כי קיבל הסבר מפורט על התפקיד והבין את כל המשמעויות של המינוי. לאחר הסכמתו יחתום מיופה הכוח על טופס ויתור סודיות כדי שיהיה אפשרי לבדוק את כשירותו החוקית והמשפטית לשמש כמיופה כוח.

ייפוי כוח מתמשך הסבר
ייפוי כוח מתמשך הסבר

אפשר למנות כמה עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך

ניתן למנות מיופה כוח חליפי או מספר מיופי כוח. אין הגבלה לגבי כמות מיופי הכוח שאתה יכול למנות. אפשר למנות מיופה כוח נפרד לעניינים הבריאותיים, אחר לעניינים הפיננסיים ומיופה כוח נוסף לשאר העניינים האישיים כגון לבקשה לצו קיום צוואה. כמו כן ניתן למנות מספר מיופי כוח על כל נושא, כגון 2 מיופי כוח על הנושאים הפיננסיים. במקרה זה צריך להגדיר את אופי שיתוף הפעולה ביניהם.

אגב, במקרה של מינוי מספר מיופי כוח לנושא אחד, אם מסיבות שונות, בשעת מעשה כשהמינוי יצטרך להיכנס לתוקף לא יוכל אחד ממיופי הכוח לשמש בתפקיד זה, ימשיכו שאר מיופי הכוח בתפקידם וכך תימנע בעיה של היעדר מיופה כוח. כדי לפתור בעיה זו אפשר גם למנות ייפוי כוח חליפי. לייעוץ בעניין מילוי ייפוי כוח מתמשך טופס מקוון, או אם תרצו לברר ייפוי כוח מתמשך כמה עולה ובכלל בכל ענייני ייפוי הכוח תוכלו לפנות אלינו.

עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך
עורכי דין מוסמכים ייפוי כוח מתמשך
עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות למחיר הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button