כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין

מנוח שנפטר ולא הותיר צוואה מחיר הותיר את היורשים הפוטנציאליים מעט מבולבלים, הם לא יודעים למי לפנות ולאן לפנות כדי להעביר את דירתו החוקית לידיהם וכן את שאר הנכסים שהיו בבעלותו או כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין ואם בכלל חייבים עורך דין. החוק הישראלי קבע עובדות בשטח והכתיב באופן ברור את דרכי הפעולה לצו ירושה וצו קיום צוואה (במידה ויש צוואה), הבאנו לכם את סדר הפעולות של הגשת בקשה לצו ירושה אגרה ועוד, ותשובות לשאלות השכיחות, כמו היכן צריכים לעשות פרסום צו ירושה, מי אחראי על כך ועוד.

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין ועוד ועוד – קבלו את המדריך המלא חינם!

כשרוצים להעביר את הירושה לבעלות היורשים מגישים בקשה לרשם הירושות, הבקשה נקראת – בקשה לצו ירושה.

איך מגיעים לרשם הירושות? לכל מחוז יש רשם משלו, עליכם לפנות לרשם המחוזי במחוז שבו התגורר המנוח. (ניתן להתקשר למשרד המשפטים או ללשכות הרשם ולברר את המחוז ואת פרטי רשם הירושות של המחוז).

אם המנוח התגורר בחו"ל, לאיזה רשם עלינו לפנות? אם המנוח היה תושב חו"ל עליכם לפנות למחוז שבו ממוקם נכס הירושה.

האם הדבר כרוך באגרות? כן, צו ירושה וצו קיום צוואה כרוכים באגרת פתיחת תיק ואגרת פרסום בעיתון.

איך משלמים בהגשת בקשה לצו ירושה אגרה? באמצעות שוברי תשלום שיישלחו אליכם בדואר או באמצעות כרטיס אשראי.

האם אנו יכולים להגיש את הבקשה בכתב יד חופשי? לרשם הירושות יש טופס מונה לצורך כך (חפשו באינטרנט: טופס 1 תקנה 14). ניתן להדפיס את הטופס ולאחר מכן למלא את השאלות, וניתן גם להקליד את התשובות במחשב ולהדפיס לאחר מכן היות והוא מגיע בקובץ פתוח שאפשר לשנות בו פרטים. מה שלא רלוונטי בטופס יש למחוק או למתוח עליהם קו ברור.

כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין
כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין

כעת אפשר כבר להגיש צו ירושה וצו קיום צוואה?

לא, צריך להחתים שופט או דיין, ראש עירייה /מועצה, או עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז. תוכלו להשתמש בשירותינו לצורך כך. התקשרו אלינו לברר כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין או כל שאלה אחרת.

איזה מסמכים צריך לצרף? הוכחת תשלום האגרות, תעודת פטירה מקורית או העתק נאמן למקור, אם אחד היורשים הפוטנציאליים נפטר יש להגיש גם תעודת פטירה של אותו יורש, הוכחה על פרסום צו ירושה בקרב שאר היורשים הפוטנציאליים – אפשר להביא קבלה על שליחת דואר רשום, או אישור בכתב יד של היורשים, כמו כן ניתן להוריד טופס 3א תקנה 14 שבו יצהירו היורשים על ידיעתם את דבר הגשת הבקשה.

מה עושים כאשר אין לנו תעודת פטירה? יש להוכיח בכל דרך אפשרית את הפטירה. הדבר כרוך בתשלום אגרה נוספת. (במקרים שכאלו מומלץ מאוד לברר על עורך דין מנוסה).

מה עושים כשאחד היורשים הפוטנציאליים לא מעונין לקבל את חלקו, האם ניתן להסתפק בהודעה לרשם? לא, מי שמוותר על חלקו בירושה צריך לחתום על תצהיר הסתלקות מהירושה.

צו ירושה וצו קיום צוואה
צו ירושה וצו קיום צוואה

בקשה לצו ירושה אגרה למנוח שהתגורר בחו"ל

איך מגישים בקשה לצו ירושה וצו קיום צוואה אודות מנוח שהתגורר בחו"ל צריך להגיש:

  • נסח רישום מקרקעין – על ירושת נכס נדל"ן בארץ.
  • אישור שיש חשבון בנק על שם המנוח (נקרא גם: אישור בעלות על חשבון בנק…).
  • אישור על נכסים אחרים שאינם נדל"ן – שהיו בבעלותו.
  • ומעבר לכך, כאמור, תמצית רישום ממשרד הפנים (אם הוא נפטר בחו"ל).

כל מסמך זר צריך להיות חתום על ידי הקונסוליה המקומית. כל מסמך שאינו כתוב בעברית צריך להיות מצורף עם תרגום נוטריוני. חוות דעת של הדין הזר וצו פורמלי.

את כל המסכים צריך להגיש ב-4 עותקים – 3 העתקים ו-1 מקור.

לאחר הכנת כל המסמכים והכנתם להגשה, יש לגשת ללשכת רשם הירושות עם כל המסמכים והניירת, בשעות קבלת קהל ולהגיש את הבקשה לצו ירושה אגרה. (בחלק מהלשכות אפשר להכניס את המסמכים לתיבה, גם מעבר לשעות קבלת קהל, בלשכות אלו, הגשה בתיבה תקבל שירות יותר מהיר).

בקשה לצו ירושה אגרה
בקשה לצו ירושה אגרה

מה התהליך אחרי שהגשנו והאם צריך לעשות פרסום צו ירושה?

לאחר הגשת הבקשה, הרשם בודק אם כל המסמכים הוגשו והאם הבקשה היא בהתאם לחוקים הרלוונטיים. העתק אחד של כל התיק מועבר לבא כוח של היועץ המשפטי לממשלה שיושב במשרד האפוטרופוס הכללי – הוא אשר עושה את הבדיקה המשפטית המקצועית. אם הרשם מאשר את הבקשה יכין הרשם את צו הירושה וישלח בדואר.

הרשם יכול לבקש להעביר את התיק לבית המשפט לענייני משפחה (מומלץ להתייעץ אתנו על מנת למנוע מקרים שכאלו). אפשרות שלישית היא שהרשם מבקש להשלים פרטים או מסמכים חסרים.

האם יש משהו נוסף מעבר להמתנה לאישור בא כוח היועץ המשפטי? מגישי הבקשה או עורך דין צוואות וירושות שמייצג אותם מקבלים לידיהם חזרה עותק אחד עם כל מסמכי הבקשה, והם מקבלים מספר בקשה. השלב הבא הוא פרסום צו ירושה. לאחר שהמסמכים מתקבלים אצל הרשם הוא מפרסם את בקשת צו הירושה בעיתון יומי, מי שרוצה להתנגד יכול להתנגד עד 14 יום מיום הפרסום.

לשאלות נוספות בענייני צוואות וירושות, לגבי עריכת צוואה מחיר או לבירור כמה עולה לעשות צו ירושה אצל עורך דין במשרדנו התקשרו אלינו או פנו אלינו דרך האתר.

פרסום צו ירושה
פרסום צו ירושה

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות למחיר הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button