עורך דין ירושה

עורך דין ירושה

עורך דין זיו לוטנברג, עורך דין מנוסה בצוואות וירושות עם מעל ל-16 שנות וותק וניסיון בתור עורך דין ירושה. כיצד מבצעים הפקדת צוואות, ואצל מי ניתן להפקיד צוואה? ואם נרצה לבצע ביטול צוואה שהופקדה, האם ניתן לעשות זאת וכיצד? כל התשובות לשאלות – בשורות הבאות.

עורך הדין זיו לוטנברג נלחם בשאפתנות למען התוצאות המשפטיות הטובות ביותר עבור לקוחותיו ודואג במהלך כל הדרך גם להבטיח את התוצאות המשפחתיות החשובות לעתיד שלכם. עו"ד לוטנברג עוסק בדיני משפחה עם התמחות ממוקדת בדיני ירושות וצוואות, כמו גם אפוטרופוסות ו-ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד מנוסה בצוואות וירושות

עורך דין ירושה

עו"ד לוטנברג מטפל ומתמחה בכל תחומי הירושות, הצוואות וכל הדרוש בהתליכי ההורשה והירושה, לרבות קיום צוואה, הגנה על צוואה או התנגדות לצוואה ופסילתה, בקשות לצו ירושה, ניהול עיזבונות וכל הכרוך בדיני ירושה. בנוסף, עו"ד לוטנברג מתמחה גם בנושא ייפוי כוח מתמשך.

חוק הירושה עבר שינויים רבים מאז חוקק ב-1965 והתיקון האחרון בחוק הירושה היה בשנת 2017 החוק קובע את זכויות היורשים , מי היורשים כיצד עושים צוואה ועוד הוראות רבות הקשורות ליורשים לצוואה לעזבון ועוד. החוק קובע כי "במות אדם עובר עזבונו ליורשיו." הוראה זו דרושה כדי להעביר את העזבון ליורשים.

ישנם אנשים רבים שלא בהכרח ייתקלו בהליכים פליליים בימי חייהם, כפי שישנם אנשים שלא בהכרח יגישו תביעה משפטית בחייהם. אך למרבה הצער אין אדם שלא ייתקל, בשלב מסוים במהלך חייו, בתחום הירושות והצוואות.

הסיבה לכך אמנם עצובה, אך גם מאוד פשוטה: אין אדם שאין לו קרוב משפחה שנפטר. כך שכאשר אדם נפטר, יש בהכרח להסדיר את האופן שבו רכושו יחולק, בין אם ע"י עריכת צוואה ובין אם ע"י ירושה מכוח הדין.

ביטול צוואה שהופקדה

עו"ד מנוסה בצוואות וירושות

סעיף 18 לחוק הירושה קובע, כי אדם רשאי לכתוב צוואה במספר דרכים: בכתב ידו של המצווה, בפני רשות מוסמכת (בית משפט, רשם הירושה, בית דין דתי), בפני עדים או בעל פה בנסיבות חריגות. מקורה של המילה צוואה, במילה ציווי. צוואה היא בעצם מסמך משפטי, שבמסגרתו אדם מצווה מה ייעשה ברכושו לאחר מותו.

כמובן, צוואה היא מסמך אישי מאוד ולכן המצווה רשאי לשנות את צוואתו בכל שלב משלבי חייו ובלבד שהצוואה המחודשת נערכת על פי הקווים המנחים בחוק הירושה. לעו"ד לוטנברג ידע רב בניסוח מקצועי ומהודק של כל סוגי הצוואות, וכן נסיון רב בניסוח צוואות במטרה להגן ככל האפשר מפני התנגדויות לצוואה.

הליכים משפטיים בתחום דיני הירושות והצוואות הינם על פי רוב הליכים סבוכים ומורכבים ומצריכים ידע משפטי נרחב, ראיה כוללת של המקרה, יסודיות רבה וחשיבה יצירתית. עורך דין ירושה משמש במספר תפקידים במערכת המשפטית. הוא מסייע לאדם לכתוב את צוואתו, תוך הקפדה על ניסוח שאינו משתמע לשתי פנים.

עורך דין ירושה

הפקדת צוואות

לאחר עריכת צוואה, ניצבת בפני המצווה הדילמה כיצד לשמור על מסמך צוואה בדרך שתבטיח ביצוע הוראותיה לאחר פטירתו. המחוקק הציע פתרון – ניתן להפקיד צוואות באופן מסודר בלשכות הרשמים לענייני ירושה, בהתאם לחוק הירושה ותקנותיו.

אדם שערך צוואה רשאי להפקידה אצל הרשם לענייני ירושה בהתייצבות אישית או מרחוק באופן מקוון. הפקדת צוואה היא רשות ואין חובה להפקיד את הצוואה כדי שתהיה תקפה. מאידך, לא ניתן להפקיד יותר מצוואה אחת בו-זמנית, וכדי להפקיד צוואה חדשה יש לקחת בחזרה את הצוואה הקודמת.

המקרה החריג לכך הוא צוואה בעל פה, אשר עבורה נדרשים העדים (קרי: חובה עליהם) להפקיד את זכרון הדברים שערכו אצל הרשם לענייני ירושות. הסיבה לכך הוא היחודיות של צוואה בעל פה, ועל מנת להבטיח קיום של צוואה שכזו.

צוואה יכולה להיות מופקדת אצל הרשם רק על ידי המצווים עצמם (מי שערך את הצוואה), בהתייצבות אישית, ורק המצווים עצמם יכולים לבקש אותה בחזרה. לא ניתן להפקיד צוואה או לקבל אותה בחזרה באמצעות מיופה כוח. גם עורך הדין שסייע בעריכת הצוואה אינו יכול להפקידה או לקחתה חזרה.

כאשר מדובר בהפקדת צוואות הדדיות, על שני בני הזוג המצווים להתייצב במחוז המתאים עם המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות של כל אחד מבני הזוג עם תמונה עדכנית.
  • מקור של הצוואה לכל אחד מהמצווים, כלומר 2 צוואות זהות מקוריות.
  • אישור על תשלום שתי אגרות (אחת לכל מצווה).

הפקדת צוואות

ביטול צוואה שהופקדה

כמו שהזכרנו קודם, על מנת לבטל צוואה שהופקדה המצווה צריך לאסוף את הצוואה שהופקדה אצל רשם הירושות. בין אם הסיבה לביטול היא עריכת צוואה חדשה, כלומר מבצעים בעצם פעולה של החלפת צוואות, ע"י ביטול ולקיחה חזרה של הצוואה הישנה והפקדה של צוואה חדשה, או רק ביטול של הצוואה הקיימת.

גם כן הזכרנו כבר כי רק המצווה רשאי לקחת את הצוואה חזרה, כמו שרק המצווה רשאי להפקיד את הצוואה. זאת על מנת לוודא שאדם אחר אינו מנסה לבטל את הצוואה בדרך הזו.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button