עורך דין לענייני ירושות

עורך דין לענייני ירושות

שלום רב,

אני עורך הדין זיו לוטנברג, עורך דין לענייני ירושות וצוואות, וברצוני להסביר מעט לגבי דיני ירושה בישראל ואולי להראות למה לעשות צוואה הוא מהלך חשוב והכרחי. כמו כן, מי ממנה מנהל עזבון בצוואה, ולמה כדאי למנות אחד כחלק מהוראות הצוואה.

למה לעשות צוואה
למה לעשות צוואה

עורך דין לענייני ירושות

כאשר מתעוררת בעיה במקרר, נעדיף להזמין טכנאי מקררים, ולא לנסות לפתור את הבעיה בעצמנו. באותו אופן, כאשר מתעוררת לנו בעיה משפטית – עדיף להעזר בשירותיו של עורך דין.

אם נמשיך בדוגמה הקודמת, כאשר מתעוררת לנו בעיית נזילה בבית, עדיף להזמין אינסטלטור מנוסה, ולא איש שיפוצים. באותה מידה, כאשר אנו נתקלים בסוגיה משפטית הקשורה לייפוי כוח מתמשך, עדיף להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה בייפוי כוח מתמשך.

כאשר מדובר בענייני צוואה או ירושה, מומלץ לפנות אל עורך דין לענייני ירושות וצוואות, שכן מדובר בתחום התמחות משפטי שלם, אשר טומן בחובו ידע מקצועי רב ודורש ניסיון ספציפי בהתנהלות מול הגופים הרלוונטיים בישראל.

במה יואיל ומה יהיה הערך המוסף של עו"ד לענייני ירושה על פני עו"ד שאינו מנוסה בתחום? בסבירות גבוהה, עו"ד לענייני ירושה יידע לתת מענה, ייעוץ וייצוג משפטי הולם לצורכי הלקוח כאשר אלו ענייני ירושה, זאת בעדיפות רבה על פני עו"ד אשר אינו מנוסה בתחום.

דיני ירושה בישראל
דיני ירושה בישראל

דיני ירושה בישראל

ירושה היא העברת רכושו וזכויותיו הכלכליות של אדם לנותרים אחריו לאחר מותו. הנכסים, הנקראים גם עזבונו של המנוח, הם הירושה של המנוח. היורשים הקבועים בחוק הם (בסדר זה): בן זוגו של המוריש וילדיו, ילדי המוריש וצאצאיהם, הוריו של המוריש וצאצאיהם, הורי הוריו של המוריש וצאצאיהם.

במקרה של אדם שנפטר ולא הותיר אחריו צוואה, יורשיו יכולים להגיש בקשה לצו ירושה לרשם לענייני ירושה. הצו הוא הצהרה על דבר מותו של המנוח, מועד הפטירה, מקום הפטירה, זהות היורשים, זכותם על רכושו של המנוח והחלק המגיע לכל אחד מהם.

צוואה היא מסמך משפטי באמצעותו יכול אדם להורות, או בעצם לצוות, מה ייעשה ברכושו לאחר מותו. צוואה תקפה היא צוואה הערוכה באחת הדרכים המפורטות בחוק הירושה: צוואה בכתב, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות או צוואה בעל פה.

על מנת שצוואה תהיה קבילה, כמו שצוין לעיל, היא צריכה להיות ערוכה על פי הכללים הנקובים בחוק הירושה, לשם כך, עדיף להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושה. זאת מפאת הידע והניסיון הנצבר אצל עורך הדין, אשר יסייע בידיו לעזור ללקוח לערוך את צוואתו על פי כל הכללים.

מנהל עזבון בצוואה
מנהל עזבון בצוואה

מנהל עזבון בצוואה

מרגע פטירתו של אדם ועד לגמר תהליכי ההורשה מכונה רכושו של הנפטר עיזבון. עיזבון הוא כלל הזכויות, הנכסים והחובות השייכים לאדם בעת מותו, וכוללים בין השאר: חפצים אישיים, כספים, נכסים ועוד.

ניהול העיזבון נדרש על פי דיני הירושה כאשר העיזבון לא מחולק ליורשים מסיבה כלשהי. לדוגמא, כאשר הוגשה בקשה לקיום צוואה לרשם לענייני ירושה, ולאחר מספר ימים הוגשה התנגדות לקיום צוואה, יש צורך לנהל את העיזבון למשך התקופה שבה תתברר ההתנגדות לצוואה.

במקרה שכזה, ובמיוחד כאשר מדובר בנכסי עיזבון רבים ובעלי ערך, יתכן ויהיה צורך למנות מנהל עזבון. קיימים שני סוגים של מנהלי עיזבון:

  • מנהל עיזבון זמני הממונה עד למועד שבו ניתן צו לקיום צוואה או צו ירושה.
  • מנהל עיזבון קבוע שמטרתו לחלק את העזבון בין היורשים על פי צו הירושה או צו לקיום צוואה בהליך המכונה חלוקת עיזבון.

על מנת שימונה מנהל עזבון יש להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון. אם כל היורשים מסכימים לזהות מנהל העיזבון, ניתן להגיש את הבקשה לרשם לענייני ירושה. דרך נוספת למנות מנהל עיזבון היא כאשר המנוח ממנה בצוואתו אדם אשר מופקד על חלוקת העיזבון ליורשים.

עורך דין לענייני ירושות
עורך דין לענייני ירושות

למה לעשות צוואה

המטרה העיקרית של עריכת צוואה היא לאפשר לאדם להחליט מה ייעשה ברכושו לאחר מותו. אם אדם נפטר ולא הותיר אחריו צוואה אזי חוק הירושה יורה כיצד יש לנהוג בעיזבונו.

מי שאינו מכיר את הוראות חוק הירושה, עלול להיות מופתע מהגילוי כיצד מורה החוק לחלק את עזבונו, ולאן יכול להגיע רכושו בהעדר צוואה. הוראות חוק הירושה הן בלתי צפויות בייחוד במקרים בהם מדובר בנפטר צעיר יחסית, או במערכות יחסים אלטרנטיביות.

גם כאשר המצווה מעוניין בהורשה לפי ברירת המחדל בחוק, עדיין ישנו יתרון לכתיבת צוואה. כך ניתן לנסות ולמנוע סכסוך בין היורשים לאחר מות המצווה.

עוד ניתן, באמצעות עריכת צוואה, לצוות כי בן או בת הזוג של המוריש יוכלו להשאר בדירת המגורים המשותפת עד מותם, ובכך למנוע מצב של מכירת הדירה על ידי שאר היורשים. כך ניתן לדאוג לבן/ת הזוג של המוריש לאחר מותו, לקיומם, לדירת מגורים ולשאר צרכיהם.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button