עורך דין לענייני צוואה

איך לערוך צוואה לבד

עורך דין לענייני צוואה הוא הכתובות המתאימה לפנות אליה כאשר רוצים לערוך צוואה, או כאשר ישנן בעיות הקשורות לצוואות וירושות – לדוגמה כאשר רוצים להגיש התנגדות לצוואה בעת חשש מהשפעה לא הוגנת, זיוף צוואה או כל בעיה אחרת. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לעשות זאת באמצעותו של עורך דין מנוסה בצוואות, אך על פי חוק אין חובה לערוך צוואה באמצעות עורך דין. במאמר זה נסביר איך לערוך צוואה לבד וגם על החשיבות של הפקדת צוואה תל אביב. 

אך לפני הכל חשוב לנו להסביר כי איננו ממליצים על עריכת צוואה באופן עצמאי. יתכנו פגמים שונים בעריכת הצוואה הנובעים מחוסר הבנה של החוק, אי בקיאות בשפה המשפטית ועוד. כל אלו יכולים להיות פתח לבעיות עתידיות וערעור על תוקפה של הצוואה. בוודאי אינכם רוצים לראות את ילדיכם נקלעים לסכסוך ירושה בין אחים. לכן ההמלצה שלנו היא לעשות זאת באמצעות עורך דין לענייני צוואות

הפקדת צוואה תל אביב

איך לערוך צוואה לבד

על פי חוק הירושה ישנן 4 סוגי צוואות: צוואה בפני רשות, צוואה בעל פה, צוואה בעדים וצוואה בכתב יד. צוואה בעל פה, צוואה בעדים וצוואה בכתב יד הן צוואות שאינן דורשות עורך דין לענייני צוואות או שום גוף אחר. צוואה בעל פה היא מקרה מיוחד, היא מתייחסת לאדם על ערש דווי או אדם הרואה את עצמו במצב זה, כמו למשל חיל בשדה הקרב. זהו אינו המקרה שבו אדם מתיישב ורושם צוואה, אלא מקרה מיוחד מאוד. כמובן שאינו האידאלי, אך בנסיבות מסוימות הוא עשוי להיות האפשרות היחידה. 

כאשר מדברים על צוואה ללא עורך דין הכוונה היא היא לצוואה בפני עדים או צוואה בכתב יד. 

צוואה בעדים – צוואה בפני עדים היא צוואה הנערכת במעמדם של שני עדים לפחות. העדים נדרשים לחתום על מנת לאשר כי הצוואה נעשתה מרצונו החופשי של המצווה. הם אינם נדרשים לדעת מה תוכן הצוואה ואין להם סמכות להעריך את כשירותו של המצווה לערוך צוואה. הם רק עדים לעצם עריכת הצוואה. 

חוק הירושה מגדיר כי העדים צריכים להיות מעל גיל 18. לא הוכרזו כפסולי דין ואינם נהנים מן הצוואה, כלומר הצוואה אינה מצווה דבר עבורם. זה כולל גם את בני/בנות זוגם של העד. במידה והמצווה ציווה דבר מה עבור העד, הוראה זו בטלה. 

אז איך לערוך צוואה לבד כאשר מדובר בצוואה בעדים:

  1. זו חייבת להיות צוואה כתובה, בכתב יד או מודפסת.
  2. יש צורך לציין את התאריך בו נערכה. 
  3. על המצווה להצהיר בפני העשים כי הצוואה המונחת בפניהם, עליה הוא עומד לחתום, היא אכן צוואה. את ההצהרה אתם יכולים לעשות במילים שלכם. 
  4. לאחר ההצהרה המצווה חותם על הצוואה. 
  5. לאחר חתימת המצווה על העדים להצהיר בכתב ולחתום על הצוואה כי המצווה הצהיר שזו צוואתו וחתם עליה בנוכחותכם. 
  • מומלץ לחתום על כל דפי הצוואה. 
  • במידה ובוצעו תיקונים יש לחתום על יד התיקונים. 

איך לערוך צוואה לבד

צוואה בכתב יד – צוואה בכתב יד היא צוואה שנערכה בכתב ידו של המצווה, כלומר אין להדפיס אותה. אין צורך בעדים ואין צורך בעורך דיו צוואות וירושות. זוהי דרך קלה ומהירה שאין בה עלויות, אך אינה אידאלית מכיוון שקל מאוד לערער על תוקפה. חושב לציין את התאריך שבו נכתבה הצוואה. 

הפקדת צוואה תל אביב

אז מה בעצם עושים עם הצוואה לאחר שנכתבה? האם תניחו אותם במגירת המסמכים בבית ותקוו שבבוא היום מישהו ימצא אותה? ובמידה ותמצא, האם תהיה קריאה או שדפיה יתפוררו? כאשר אדם רוצה להבטיח כי צוואתו תימצא לאחר מותו ותעמוד בפני פגעי הזמן, עליו להפקיד את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה. ניתן לבצע זאת כאשר עורכים צוואה לבד (צוואה בעדים או צוואה בכתב יד) וגם כאשר עורכים צוואה בפני רשות. כך בבוא היום, היורשים יכולים לפנות אל הרשם לענייני ירושה ולבדוק האם יש ברשותו צוואה. 

שימו לב הרשם לענייני ירושה רק שומר על הצוואה, אך עצם קבלתה אינה מעידה על תקינותה של הצוואה. ניתן לעשות זאת בצורה ידנית או בצורה מקוונת והפקדת הצוואה דורשת תשלום אגרה. 

לצורך הפקדת צוואה תל אביב (הפקדה ידנית) יש צורך בצוואה המקורית ואישור תשלום האגרה. 

את ההפקדה ניתן לבצע בלשכת הרשם לענייני ירושה ברחוב השלושה 2, תל אביב. שעות קבלת הקהל הן בימים ב‘ ו-ד‘ בין השעות 8:30-12:30, יש צורך בקביעות תור. 

עורך דין לענייני צוואה

עורך דין לענייני צוואה

הכנת צוואה לבד היא אינה הדבר המומלץ. צוואה חייבת להיות מפורטת ומדויקת, כל טעות וחוסר בהירות יכולים להיות מקור למחלוקות משפטיות. יורשים שאינם שבעי רצון מחלקם עשויים לעתור לבתי המשפט ולהשתמש בעילות שונות לביטול הצוואה (הגשת התנגדות לצוואה). והמשמעות החמורה ביותר היא שהדבר עלול לגרום לסכסוכי ירושה בין אחים. 

על מנת להימנע ממצבים אלו ולהבטיח כי הצוואה תתקיים ותשקף את רצונו של המצווה, מוטב לפנות לעורך דין צוואות. 

עקבו אחרינו בעמוד הפייסבוק.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button