עורך דין צוואות וירושות

עורך דין צוואות וירושות

"משמים תנוחמו", זה המשפט ששמעתם הכי הרבה בשבוע האחרון, קמתם מהשבעה וכעת אתם רוצים לממש את צוואת המנוח, קבלו מידע מאת עורך דין צוואות וירושות. התהליך מתחיל בהגשת בקשה לצו קיום צוואה על ידי עורך דין צוואות או באופן עצמאי. את הבקשה מגישים לרשם לענייני ירושה באמצעות טופס 2 תקנה 14 לפי תקנות הירושה בשכר טרחת עורך דין צו ירושה. בהסכמת כל היורשים ניתן להגיש את הבקשה גם לבית דין רבני באמצעות עורך דין צוואות מקרקעין או בלעדיו.

עדיף שעורך דין צוואות מקרקעין ימלא את הטופס

סמכותו של הרשם היא מכוח תקנה 13א לתקנות הירושה תשנ"ח-1998. השלבים במימוש הצוואה: 1. בראש הבקשה מציינים את שם המנוח, לאחר מכן שם המבקש ופרטיו האישיים. אם אנו מייצגים את המבקש/ים בתור עורך דין צוואות מקרקעין אנו ממלאים את הטופס באופן מקצועי על סמך הניסיון הרב שלנו. המבקש הפרטי יצטרך להסביר מה הזיקה (הקשר) שלו לצוואה. בסעיף 2 בטופס יבואו פרטי המנוח, צריך לצרף הוכחה למותו (תעודת פטירה מקורית היא ההוכחה הטובה ביותר, אם אין לכם – התייעצו עמנו).

2. לאחר מכן תתבקשו לפרט את סוג הצוואה מתוך הסוגים שמופיעים בסעיף 18 לחוק. יש לציין את תאריך הצוואה ולהצהיר שהמנוח לא ביטל את הצוואה ואף לא כתב צוואה אחרת. 3. אם הצוואה המקורית נמצאת בידי היורשים עליהם להגישה יחד עם הבקשה, אם היא הופקדה אצל הרשם או אצל בית המשפט צריך לציין זאת בבקשה. גם כאן, צוואה מקורית היא הכרחית, מלבד אם היא הופקדה אצל הרשם מראש על ידי המנוח בעצמו או עורך הדין שלו. (אם אין לכם צוואה מקורית התייעצו עמנו בשכר טרחת עורך דין צו ירושה או לגבי עריכת צוואה שירות מקצועי).

עורך דין צוואות מקרקעין
עורך דין צוואות מקרקעין

אם בין היורשים יש קטינים או אנשים שאינם כשירים התייעצו עם עורך דין צוואות

שלב 4. צריך לציין בפני הרשם אם יש בין הזוכים בירושה קטינים, נעדרים, או אדם שכבר איננו בין החיים (כגון שאחד הבנים נפטר לפני ההורה המוריש, צריך לציין אם אותו נפטר השאיר אחריו ילדים) או תאגיד. אם התשובה לאחת מאלה חיובית יש לציין את כל הפרטים בקשר לאותו יורש שאינו כשיר משפטית. 5. יש גם אופציה שאחד היורשים מוותר על חלקו בירושה, או שרוצה למסור את חלקו כתוספת לירושה לאחד משאר היורשים. גם את זה צריך לפרט בעת הגשת הבקשה.

6. כמשרד עורך דין צוואות מנוסה – בקשה לצו קיום צוואה שאנו מגישים לוקחת בחשבון את כל הסיטואציות האפשריות, ולכן אנו מציינים בה גם אם אחד היורשים נפטר בתקופה שבין פטירת המנוח לבין התקופה של מימוש הצוואה, או כל שינוי אחר וכן יש לציין האם היורש הותיר אחריו ילדים. 7. לאחר מכן בבקשה תבוא טבלה מפורטת של כל הזכאים על פי הצוואה ופרטיהם האישיים וכן קרבתם למוריש. 8. צריך לצרף קבלה של הדואר המוכיחה שליחת הודעה לכל היורשים. אם אתם משתמשים בשירותיו של עורך דין צוואות וירושות השאירו לו את העבודה.

עורך דין צוואות
עורך דין צוואות

שכר טרחת עורך דין צו ירושה – אין בזה סכום מוסכם, אבל שווה כל שקל.

שלב 9. אם יש מנהל עיזבון צריך לציין זאת כעת בטופס הבקשה. 10. עורך דין צוואות מקרקעין צריך לציין מה הסמכות החוקית של בית הדין או הרשם – לפי תקנה 13 לתקנות הירושה לקבל את כתב הבקשה. 11. לאחר מכן באה הצהרת המבקש על מסירת מידע אמיתי. את התצהיר אפשר לחתום בפני עורך דין ייפוי כוח מתמשך, שופט, דיין או ראש הרשות המקומית. על כל מי שהצהרתם בבקשה כי הוא נפטר (המנוח, אחד היורשים וכו') יש להמציא עבורו את תעודת הפטירה או להוכיח את מותו באופן אחר, לאחר קבלת אישור מבית המשפט והסבר מנומק מדוע אין את תעודת הפטירה.

הצוואה המקורית ששולחים לרשם יחד עם הגשת הבקשה צריכה להיות אמינה, וגם עריכתו בידי המנוח צריכה להיות אמינה, שהרשם יתרשם שהיא נכתבה על ידי המנוח בדעה צלולה ומיושבת, בהיותו שפוי וכשיר, וכמובן מתוך רצונו החופשי בשכר טרחת עורך דין צו ירושה, ככל שיעלה חשד לצוואה שנכתבה תוך לחצים או השפעה בלתי הוגנת וכדומה מדובר בעבירה פלילית והרשם לא יתקדם עד לבירור העניין. מה שאומר שכדאי לקחת עורך דין ייפוי כוח מתמשך במרכז מנוסה.

שכר טרחת עורך דין צו ירושה
שכר טרחת עורך דין צו ירושה

הרגישו חופשי להתייעץ עמנו – משרד עורך דין צוואות וירושות

לאחר שהרשם מקבל את הבקשה הוא יפרסם אותה בעיתון יומי ובמקביל ישלח עותק של כל הניירת והמסמכים לבא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה עורך דין צוואות אשר מחווה את דעתו המשפטית לגבי הבקשה. תשובתו של בא כוח היועץ המשפטי מתקבלת לאחר 45 יום, בינתיים אפשר להתקדם עם הפרסום בעיתון המאפשר לכל אחד לערער על הצו תוך 14 יום מיום הפרסום. בא כוחו של היועץ המשפטי יכול לאשר או לא לאשר את הבקשה, במידה והוא מאשר אתם מאושרים… אם לא, התיק מועבר לבית המשפט לענייני משפחה שייתן החלטתו. כמו כן בא כוח היועץ המשפטי יכול לבקש המצאת פרטים נוספים. בכל מקרה אנו ממליצים להתייעץ אתנו – משרד עורך דין צוואות וירושות גם לגבי כמה עולה להכין ייפוי כוח מתמשך.

עורך דין צוואות וירושות
עורך דין צוואות וירושות
עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button