עורך דין צוואות

עורך דין מנוסה בצוואות

אין אדם יודע יום פקודתו ואין אדם יודע מידת ימיו ואריכות שנותיו. אי לכך נוצר לעיתים צורך למצוא עורך דין צוואות. לבדוק לעניין כתיבת צוואה שירות מקצועי, סוג, מי יכול להיות עד לצוואה, ועוד… ולפעמים אף יש צורך לעשות צוואה של יורש אחר יורש סעיף 42. אך איך נדע מה ואיך אנו באמת צריכים?

 

עורך דין צוואות

כפי שאמר תומס מאן סופר ומחזאי גרמני: "מותו של אדם הוא עניין לשאריו יותר משהוא עניין לו עצמו".

היות ואנו חיים בתקופה לא פשוטה, מומלץ לדעוג לעניינים של אחרי 120 שלנו מבעוד מועד. בכדי לעשות זאתמומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בענייני ירושה וצוואות. שכן, רק מנוסה יידע להמליץ לכם על סוג הצוואה המתאים לכם ביותר על מנת לשמור על רצונכם האחרון ובכדי לבצעו. בכדי לכשתוגש בקשה לצו קיום צוואה, הרי שלא יבטלו את הבקשה בשל פגמים בצוואתך.

בימינו, כשזוגיות פרק ב', וילדים של בני זוג מזוגיות קודמת הינם מראה נפוץ, חשוב לעגן את הרכוש בידי המשפחה עליה תרצו להעביר את שהרווחתם בזיעת אפכם. יכול להיות שצוואה הדדית או צוואת יורש אח יורש, זה הדבר הדרוש לכם. ויכול להיות כי תרצו בכלל ליצור צוואה בה תורישו לעמותה, או חברה או מלכ"ר לבחירתכם. כמו גם במקרים בהם יש צורך או רצון ליצור ירושה על פי הדין העברי, שכן במשפט הישראלי כל הילדים של המוריש יורשים בחלקים שווים. ואילו על פי הדין העברי יש הבדל בין בן בכור לאחיו, וכן אין הבנות יורשות, אלא במקרים בהם אין בן זכר.

האם יש אפשרות להציב תנאי לירושה (כגון לימודים גבוהים או נישואין)? האם יש אפשרות להוריש לניני נינים? האם יש פטור ממס שבח ירושה?

על מנת לקבל תשובות לשאלות אלו ועוד, מומלץ לפנות לעו"ד המנוסה בעניין צוואות.

כתיבת צוואה שירות מקצועי

כתיבת צוואה שירות מקצועי

כמה עולה לכתוב צוואה? האם יש לסוג הצוואה השפעה על השירות מקצועי?

על שירות מקצועי הצוואה יכולים להשפיע מספר דברים, כולל אך לא מוגבל ל-:

  1. מספר יורשים.
  2. סוגי זכויות המועברות בירושה (כגון מיטלטלין, מקרקעין, זכויות יוצרים, כספים, וכו'…)
  3. קיום זכויות המועברות בירושה הנמצאים מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
  4. סוג הצוואה וצורך בהפקדת צוואה ברשם הירושות.

לצורך העניין, צואה הדדית הינה למעשה שתי צוואות נפרדות הקשורות אחת בשניה, על מנת למנוע מצב בו אחד מבני הזוג יירש את השני ויעביר את הכל ליורש עליו לא היה מסכים המנוח. בעוד שצוואת יורש אחר יורש הינה צוואה אחת, ההמאפשרת את אותה הפעולה אך עם יורש שאינו נדרש לשתף פעולה עם המוריש בעת כתיבת הצוואה.

אציין גם כי יש הבדל בין צוואה נוטריונית, צוואה בעדים, צוואת שכיב מרע, ועוד… הבדלים הללו משפיעים לא רק על משירות מקצועי הצוואה, אלא גם על מהותה ותוכנה.

עורך דין צוואות

מי יכול להיות עד לצוואה

על פי החוק הישראלי – כל אדם בגיר, שאינו מוכרז כפסול דין, הרי שהינו יכול לשמש כעד.

אם הצוואה נעשתה בעדים, וכל עוד לא מדובר בצוואת שכיב מרע, הרי שעד לצוואה לא יכול להיות אחד היורשים.

על פי הדין העיברי קיימים מספר קריטריונים נוספים לכשרות העד – אינו יכול להיות חירש, עיוור, שוטה או קטן, כמו כן אין להעיד אישה.

אי לכך הדבר פוסל עדות של נשים או אנשים בעלי מוגבלויות.

מה החשיבות של כשרות העדים על פי הדין העברי?

לרוב אין חשיבות, אך אם אתם מעוניינים לעשות צוואה על פי הדין הדתי, יש צורך בעדים הכשרים לעניין אותו דין דתי.

יורש אחר יורש סעיף 42

יורש אחר יורש סעיף 42

מה זה אומר יורש אחר יורש? איך זה נעשה? האם יש חובה על היורש הראשון לשמור על הירושה על מנת שגם היורש השני יזכה להנות ממנה?

אתחיל בכך שאציין כי לפעמים יש צורך להעביר את הירושה לא רק לילדים, אלא גם לדורות קדימה, וזאת בשל העובדה שיחסים פרק ב', הרווחים במחוזותינו, באים לעיתים עם ילדים של בן הזוג מיחסיו הקודמים.

היות ותורישו את הנכסים לבן או בת שלכם, ותרצו שלאחר ה-120 שלם הדבר יעבור לנכדים שלכם, ולא לילדיו של בן או בת זוג החדשים, שהינם זרים לכם, הרי שניתן לצוות את הכל בצורה שתגיד – כל רכושי לבני או בתי X, ולאחר מכן לנכדי Y ונכדתי Z. זאת אומרת שניתן יהיה לוודא כי הירושה תעבור בתוך המשפחה מבלי לעבור לילדים של בני זוג אחרים.

אם הילדים עדיין צעירים, ויש אפשרות ממשית כי בעתיד יתווספו נכדים נוספים למשפחה, הרי שניתן לעשות ירושה על תנאי – היותם של היורשים נכדים של המוריש.

כמו כן אציין כי חלה חובה על היורש הראשון שלא למכור את נכסי הנדל"ן, ובאופן כללי לשמור על הירושה לטובת היורשים הבאים בתור.

אי לכך מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושות טוב.

מי יכול להיות עד לצוואה

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button