עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך הם עורכי דין שהוסמכו על ידי האפוטרופוס הכללי, על פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב 1962 – רק הם מוסמכים לעשות זאת. רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך תוכלו למצוא במאגר הנמצא באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין.

למה צריך ייפוי כוח מתמשך

לפני שמדברים על עורכי דין ייפוי כוח מתמשך, בואו נבין מהו ולמה צריך ייפוי כוח מתמשך. כמו כן נביא לכם ייפוי כוח מתמשך דוגמא.

ייפוי כוח מתמשך הוא הסדר חדש בישראל המתקיים בעקבות תיקון שהוכנס בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. מטרת ההליך המשפטי היא לאפשר לאנשים בריאים, כאשר הם צלולים וכשירים, לקבוע את עתידם במידה וישתנו הנסיבות. ההליך מאפשר להם לקבוע מי יהיה האדם הממונה על ענייניהם האישיים ועל ענייני הרכוש במידה וישתנה לרעה מצבם הרפואי או הקוגניטיבי. בטרם שינוי החקיקה, ההחלטות הללו היו בסמכותם של בתי המשפט אשר מינו אפוטרופוס. מינוי האפוטרופוס נעשה רק לאחר שאדם הגיע למצב בו אינו כשיר לקבל החלטות, והמשמעות של זה היא שבית המשפט לא יכל להתחשב ברצונו של האדם. תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית שינה את כל זה.

זהו כלי חשוב המאפשר לאדם להיום אדון לגורלו, אך נותרה רק בעיה אחת – אנשים רבים אינם מודעים להליך ואינם מבינים למה צריך ייפוי כוח מתמשך. כאשר אנו צעירים ובריאים אנו לא רוצים לחשוב על הדברים הללו, ולכן נוטים להתעלם מהם. אך זהו כלי משפטי חשוב מאוד; הוא מאפשר לנו לקבוע מי יטפל בעניינו האישיים ובענייני הרכוש. כך אנו יכולים למנות אדם שאנו סומכים עליו. אנו גם יכולים לקבוע עבורו קווי מדיניות כללית לגבי רצוננו, והוא יקבל את ההחלטות השוטפות בהתאם לרוח זו.

ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקפו רק במידה והממנה לא יהיה כשיר לקבל החלטות, וישנו הליך מיוחד שבו זה נעשה. למיופה הכוח אין שום סמכות כל עוד המייפה נמצא במצב בריא וכשיר לקבל החלטות. יתכן שיעברו שנים עד שיכנס לתוקף, ויתכן כי לעולם לא תצטרכו. אך חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש.

חשוב להבין שייפוי כוח מתמשך הוא אינו צוואה. עריכת צוואה, גם היא דבר חשוב, אך היא נועדה להסדיר את ענייני הרכוש לאחר פטירת המצווה. ואילו ייפוי הכוח נועד להסדיר ענייני רכוש ועניינים נוספים, כאשר האדם בחיים.

למה צריך ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך דוגמא

ראשית כל חשוב להסביר כי ייפוי כוח מתמשך נערך על ידי עורכי דין ייפוי כוח מתמשך בהתאמה אישית לנסיבות ולצרכים של המייפה. אין מדובר במסמך כללי זהה עבור כל אחד, הכל בתפירה אישית.
אך למרות זאת ישנו מבנה כללי ומוסכם לערוך את ייפוי הכוח, והוא נערך באופן הבא:

פרק ראשון – הפרק הראשון כולל את הפרטים האישיים. הוא עונה בעיקר על הצרכים הטכניים המגדירים מי הממנה ומי הוא המיופה.

פרק שני – הפרק השני מגדיר את תחומי הסמכות של מיופה הכוח. אלו יכולים להיות עניינים רכושיים, עניינים רפואיים ועניינים אישיים.

פרק שלישי – פרק זה כולל הנחיות מקדימות לגבי הנסיבות בהן ייפוי הכוח נכנס לתוקף. ברמת העיקרון, על פי החוק, ייפוי הכוח נכנס לתוקף כאשר המייפה אינו כשיר לקבל את ההחלטות בעניינים הכלולים בייפוי הכוח בעצמו, אך ניתן גם לפרט בצורה יותר מדויקת את הנסיבות; הכל כמובן חייב להיות תואם לחוק. ישנן פעולות שהחוק כברירת מחדל אינו מעניק למיופה הכוח סמכות, ולכן יש לתת עבורן הסכמה מפורשת אם רוצים.

פרק רביעי – בחלק זה של ייפוי הכוח הממנה יכול לקבוע הנחיות לגבי פקיעת התוקף של ייפוי הכוח המתמשך. שימו לב כי החוק קובע נסיבות בהן פוקע התוקף של ייפוי הכוח, כמו למשל פטירת הממנה או הממונה. אך פרק זה מאפשר לערוך התאמה אישית ולשנות מן ההוראות הקבועות בחוק לעניין זה.

פרק חמישי – פרק זה מאפשר לממנה לקבוע מנגנון פיקוח באמצעות מיודעים. הממנה קובע את זהותם ועל מיופה הכוח חלה החובה לדווח למיודעים על פעולותיו.

ולסיום, בחלקו האחרון של המסמך יש לצרף את חתימות כל הצדדים: הממנה, מיופה הכוח ועורך הדין שערך את ייפוי הכוח. ללא חתימת עורך דין ייפוי כוח מתמשך שהוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי, למסמך אין תוקף משפטי.

ייפוי כוח מתמשך דוגמא

רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

כאשר זקוקים לעורך דין לצורך עריכת ייפוי כוח מתמשך, חייבים לוודא כי הוא הוסמך לשם כך על ידי האפוטרופוס הכללי. לא כל עורך דין הוסמך לכך, ואם לא הוסמך אין תוקף משפטי למסמך שיערוך. עורכי דין שהוסמכו נוהגים לציין זאת, למשל באתר האינטרנט שלהם או כרטיס הביקור. אך תמיד תוכלו לבצע בדיקה עצמאית ולחפש את שמו של עורך הדין במאגר.

רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך תוכלו למצוא באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין, שם תוכלו לחפש בקלות לפי שם פרטי ושם משפחה. ברשימה מופיעים רק עורכי דין פעילים ובעלי רישיון בתוקף.

רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

בחיים חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש, גם כאשר אתם צעירים ובריאים. אך אם אתם בגיל מבוגר או סובלים ממחלה, כמו למשל מחלה דמנטית, חשוב לערוך את ייפוי הכוח ללא דיחוי. אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין זיו לוטנברג. רוצים לדעת על ייפוי כוח מתמשך שירות מקצועי? פנו אלינו לייעוץ.

למשרדינו ניסיון עשיר של למעלה מ 16 שנה במגוון התמחויות – צוואות וירושות, קניית דירה מקבלן, שכירות נכסים מסחריים ועוד. אנו מעניקים לכל לקוח יחס אישי ואת הלווי המשפטי שלו הוא זקוק.

עקבו אחרינו גם בערוץ היוטיוב, שם ניתן לצפות בסרטונים ולקבל מידע עדכני בנושאים משפטיים חשובים.

עורכי דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button