מכירת דירת ירושה בין אחים

עורך דין לענייני ירושות וצוואות

אם אתם שוקלים מכירת דירת ירושה בין אחים, כדאי קודם כל שתקראו את המאמר הבא הדן באפשרויות השונות, וגם בסוגיה נוספת שתעמוד על הפרק והיא פטור ממס שבח ירושה. כמובן שהמידע מובא לצורך ידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי – לפני נקיטת פעולה כלשהי מוטב לפנות אל עורך דין לענייני ירושות וצוואות.

מכירת דירת ירושה בין אחים

מכירת דירת ירושה בין אחים

צוואה מגדירה כיצד יחולק העיזבון לאחר מותו של המצווה. במקרים רבים דירה היא חלק מרכזי בעיזבון אשר המצווה מותיר ליורשיו. אם למצווה ישנם נכסים רבים הוא יכול להחליט על אופן החלוקה בצורה המונעת בעלות משותפת. למשל יורש אחד יכול לקבל את העסק ויורש אחר יכול לקבל את הדירה. כך ניתן למנוע מצבים בהם הדירה עוברת לבעלותם של שני אנשים.
הבעיה קיימת בדרך כלל במקרים של ירושה על פי דין בהם יורשים מקבלים יחדיו את הדירה בירושה באופן שווה.

כאשר ישנם שני יורשים, או אפילו יותר, המחזיקים בבעלות על הדירה אין בעיה משפטית של ממש, אך מבחינה טכנית הדבר יוצר בעיות שונות כאשר רוצים לעשות שימוש בדירה. לכל אחד מהאחים ישנו מסלול חיים שונה ותכניות אחרות. למשל יתכן כי אחד היורשים ירצה לעבור לגור להתגורר בדירה, לכן במקרה שכזה היורשים האחרים (בהנחה שזה מוסכם עליהם) יעדיפו למכור לאח האחר את חלקם בירושה.

ישנם מקרים בהם היורשים יכולים לגבש ביניהם הסכמות ולבצע מכירת דירת ירושה בין אחים ללא בעיה, אך ישנם גם מקרים בהם פורצים סכסוכי ירושה בין אחים והעניינים מגיעים לבית המשפט. אנו מקווים שזהו איננו המקרה, לכולם ברור כי סכסוכי ירושה במשפחה הם דבר הרסני למרקם המשפחתי הכל כך חשוב.

במידה וישנה הסכמה, יש לטפל בעניינים המשפטיים של העברת הזכויות בנכס, ואת זה כדאי לעשות באמצעות עורך דין לענייני ירושות וצוואות, בעיקר מכיוון שיש לזה משמעויות שונות הקשורות לתשלומי מס.

פטור ממס שבח ירושה

פטור ממס שבח ירושה

אחת הסוגיות החשובות בעת מכירת דירת ירושה בין אחים היא סוגיית מיסוי המקרקעין. קודם כל שיהיה ברור שקבלת הדירה בירושה אינה נחשבת לעסקה המחויבת במס, אך זהו אינו המצב כאשר מוכרים את הנכס.

על פי חוקי המקרקעין, עסקת מקרקעין חייבת בתשלום מס רכישה ומס שבח, למעט מקרים בהם ישנו פטור. במקרה של ירושה אין מדובר בעסקה, ולכן בעת שינוי הבעלות בטאבו לא תתבקשו להציג אישור על תשלום מס שבח/מס רכישה.

אם תתבצע מכירה בין אחים תאלצו לשלם מס, לכן מוטב לפנות מראש אל עורך דין צוואות על מנת לראות כיצד ניתן לקבל פטור ממס שבח. אחת האפשרויות לעשות זאת היא באמצעות הסכם בין יורשים, אותו יש לערוך לפי חלוקת העיזבון.

בתנאים מסוימים אתם יכולים לקבל פטור ממס שבח ירושה בעת מכירת הדירה. התנאים הבאים צריכים להתקיים:

כאשר המוכר הוא בן זוג או צאצא של המוריש, או בן זוג של צאצא.
לפני פטירתו המוריש החזיק בבעלותו דירת מגורים אחת בלבד.
במקרה שבו המוריש היה זכאי לפטור אם היה מוכר את הדירה כאשר הוא בחיים.

תכנוני המס הם דבר מורכב ולכן תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני צוואות וירושות. יש לבחון כל מקרה לגופו ולראות מהו הפתרון האופטימלי.

עורך דין לענייני ירושות וצוואות

עורך דין לענייני ירושות וצוואות

עורך דין ירושות יכול לסייע לכם בכל מה שקשור לסכסוכי ירושות והסדרים שונים הקשורים לירושה, כמו למשל הסכם בין יורשים, הסתלקות מעיזבון ועוד.
אל תמהרו לקבל החלטות לפני שפניתם לייעוץ משפטי. תשלומי המסים יכולים להיות גבוהים מאוד, וחשוב לבחון מהן האפשרויות לקבלת פטור ממס שבח ירושה. עורך הדין הבקיא בכל מה שקשור לחוק הירושה ופסקי הדין בנושא מביא איתו את הידע המשפטי בסוגיות המס ויכול לסייע לכם להימנע מתשלומי מס מיותרים.

זקוקים לעזרה בסוגיות הקשורות לירושות וצוואות? עורך דין ייפוי כוח מתמשך, זיו לוטנברג, מביא איתו ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתחום. במשרד עורכי הדין תוכלו לקבל ייעוץ וליווי משפטי מלא.

משרדנו מתמחה במתן פתרונות יצירתיים, בהתאם לכלים שהחוק מעניק לנו, והכל בשירות אישי ושירות מקצועיים הוגנים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (אותו סיים בהצטיינות) B.A, בעל רישיון לעריכת דין משנת 2006 וניסיון של למעלה מ 16 שנים בתחום המשפטי.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button