הסכם ממון ידועים בציבור

הסכם ממון ידועים בציבור שירות מקצועי

הסכם ממון יודעים בציבור מאפשר לבני זוג אשר אינם נשואים להגדיר בצורה ברורה את ההיבט הממוני של מערכת היחסים, גם בעת ניהול חיים המשותפים וגם במקרה שבו ייפרדו. במאמר זה נסביר את הצורך בהסכם חיים משותפים.

תחת הכותרת הסכם ממון ידועים בציבור דוגמא, תוכלו לראות דוגמא לנקודות המרכזיות של ההסכם. בסוף המאמר תמצאו מידע לגבי הסכם ממון ידועים בציבור שירות מקצועי.

ישראלים רבים מנהלים מערכות יחסים זוגיות ללא נישואין, והסיבות לכך יכולות להיות שונות. כמו למשל בני זוג חד מיניים שאינם יכולים להתחתן, או זוגות בני דתות שונות. יתכנו גם סיבות אחרות.

לפני שמדברים על הסכם ידועים בציבור, עולה השאלה מהם ידועים בציבור? ובכן החוק הישראלי אינו מגדיר מהם ידועים בציבור, למרות שקיימים חוקים המתייחסים למונח. ההלכה המקובלת היא על פי פסיקת בית המשפט העליון אשר בוחן שני תנאים בסיסיים:

  1. ניהול של חיי אישות כבעל ואישה.
  2. ניהול משק בית משותף.

מכיוון שאין הגדרה ברורה בחוק למושג ידועים בציבור, הדבר יכול להיות בעייתי במקרים בהם בני הזוג נפרדים.

הסכם ממון ידועים בציבור
הסכם ידועים בציבור

כאשר בני זוג מתחתנים, אנו יכולים להצביע על נקודת זמן בה מתחיל קשר ממוסד ורשמי. אך כאשר מדובר בידועים בציבור, מערכות היחסים הללו במקרים רבים מתפתחות ונוצרות באופן טבעי. כלומר לעתים אין בהן תהליך הצהרתי רשמי בו בני הזוג מקבלים על עצמם מערכת יחסים זוגית.
במידה רבה אתם יכולים להפוך לידועים בציבור, גם אם לא התכוונתם לכך. ובמידה ותחליטו להיפרד אתם עשויים לגלות כי חלה עליכם חזקת שיתוף הרכוש בעת פירוק הקשר. כלומר רכוש שתצברו במהלך חיי הזוגיות ייחשב כשייך לשניכם.

במקרה של פרידה הדבר יכול לגרום לתחושות קשות, בעיקר מצד מי שהביא את עיקר ההכנסה. הוא/היא עשויים להרגיש כי נגזל מהם משהו שלא בצדק. ובית המשפט עשוי למצוא את עצמו נדרש לקבוע האם בני הזוג אכן היו במעמד של ידועים בציבור או לא, והאם הייתה שם ”כוונת שיתוף“.
ואם הייתם ידועים בציבור עם כוונת שיתוף, נשאלת השאלה החל מאיזו נקודת זמן. האם מהיום שבו התגוררתם יחדיו? האם כאשר נולדו ילדים?

הסכם ממון ידועים בציבור יכול להגדיר את הדברים בצורה ברורה ולמנוע הרבה שאלות משפטיות. הוא יסיר את הספק לגבי השאלה האם הייתם או לא הייתם ידועים בציבור ואת השאלות לגבי כוונת השיתוף והמועד שהפכתם לזוג. למעשה הסכם ידועים בציבור גם יכול לסייע לכם לממש זכויות שונות מול הביטוח הלאומי או גופים שונים.

הסכם ידועים בציבור
הסכם ממון ידועים בציבור

המסקנה ברורה, ישנו אינטרס של שני הצדדים לערוך הסכם ממון, או כפי שמכנים אותו גם הסכם חיים משותפים. הסכם זה יגדיר את מערכת היחסים בין בני הזוג בהיבט הכלכלי, גם במהלך הקשר וגם במקרה ובו יסתיים הקשר הזוגי.

הסדר זה ייתן מענה לכל השאלות הכלכליות של ניהול החיים המשותפים. הוא יסיר כל מתיחות לגבי שאלות של מה שייך למי, וכיצד הדברים מתחלקים במקרה של פרידה. כך שבמידה רבה זהו כלי המסייע לכם לבנות קשר יציב. ובמידה ותחליטו לסיים את הקשר, תוכלו לעשות זאת בצורה קלה עם כמה שפחות מחלוקות משפטיות ומתיחויות.

הסכם ממון ידועים בציבור דוגמא

הסכם ממון ידועים בציבור דוגמא

הסכם חיים משותפים בין בני זוג הוא הסכם הנערך בהתאמה אישית לצרכים של בני הזוג, מצבם הכלכלי והמשפחתי. יש צורך לפנות אל עורך דין דיני משפחה על מנת לערוך הסכם בין בני זוג.

להלן שתי נקודות מרכזיות המופיעות בהסכמים בין בני זוג ידועים בציבור:

  1. הגדרת הקשר – כפי שהסברנו בהתחלה במקרים רבים ישנו ספק לגבי השאלה האם בני הזוג היו ידועים בציבור והאם הייתה כוונת שיתוף, ומתי התחילה. הסכם ממון ידועים בציבור מגדיר זאת בצורה ברורה. הוא קובע מהו אופי הקשר, מתי הוא מתחיל וכיצד הוא מסתיים.
  2. הגדרת הרכוש – הסכם ידועים בציבור צריך להגדיר באופן ברור את הרכוש. הכוונה היא גם להגדיר את הרכוש לגביו אין כוונת שיתוף, ואיזה רכוש הוא רכוש משותף. ישנם פרטים רבים שצריך לקחת בחשבון, כולל שינויים עתידים, תשואות מנכסים וכו‘. 
יש לחשוב על כל מיני סיטואציות עתידיות של הכנסה, הון, תשואות ואפילו חובות. ואם לבני הזוג ישנם עסקים וחברות, הדבר דורש התייחסות מיוחדת.

הסכם ממון ידועים בציבור שירות מקצועי

הסכם ממון ידועים בציבור שירות מקצועי

אם יש לכם מכרים שערכו הסכם ממון ותשאלו אותם על הסכם ממון ידועים בציבור שירות מקצועי, בוודאי תשמעו שירות מקצועיים שונים. פחות או יותר בטווח של 3000-5000 שקל לפני מע“מ. באופן כללי אלו הם השירות מקצועיים המקובלים, אך יש לזכור כי כל הסכם ממון הוא שונה. ככל שישנה יותר מורכבות מבחינת הנכסים וההכנסות, כך תדרש יותר עבודה. והדבר ישפיע על השירות מקצועי.

כדאי מאוד לפנות אל עורך דין הסכמים בין בני זוג ולקבל הצעת שירות מקצועי אישית. משרד עורכי דין זיו לוטנברג עומד לשירוכתם עם שירותים משפטיים שונים הכוללים הסכמים בני בני זוג, עורך דין צוואות וירושות, ייפוי כוח מתמשך , הסכם גירושין ועוד.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך -אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button