ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך

במאמר זה נסביר על ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה. אך לפני שמדברים על עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך, חשוב גם להסביר מהי המשמעות של זה, למה צריך ייפוי כוח מתמשך ומי מוסמך לערוך את המסמך.

מהו ייפוי כוח מתמשך

לייפוי כוח מתמשך חשיבות רבה. זהו כלי משפטי המאפשר לאדם שהגיע למצב רפואי/נפשי בו אינו כשיר לקבל החלטות, לקבוע מי האדם המוסמך לקבל את אותן ההחלטות בשמו. כמובן שהמסמך נועד לתת מענה לתרחיש עתידי, ולכן יש לערוך אותו בטרם מגיעים למצב של אי כשירות משפטית. ניתן לערוך את המסמך בהתאם לרצונותיו של מייפה כוח. הוא יכול להעניק למיופה שיקול דעת חופשי, או לקבוע הנחיות מקדימות.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שאותו מכין עורך דין לייפוי כוח מתמשך. זהו חייב להיות עורך דין שהוסמך לכך על ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך תוכלו למצוא באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין. הם ורק הם יכולים להכין ייפוי כוח

ייפוי כוח מתמשך לעומת מינוי אפוטרופוס

למעשה מדובר בהליך חדש יחסית בחוק הישראלי. הליך שנועד לספק אלטרנטיבה טובה יותר למינוי אפוטרופוס. בעוד מינוי אפוטרופוס נעשה על פי החלטתו של בית המשפט לאחר שאדם נמצא במצב שהוא אינו כשיר, ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם מראש לקבוע מי יקבל את הסמכות במידה ויגיע למצב שבו אינו כשיר לקבל החלטות.

אם לא ערכתם ייפוי כוח מתמשך, וחס וחלילה תגיעו למצב שבו אינכם כשירים לקבל החלטות, בית המשפט יאלץ לקבוע אפוטרופוס. אמנם בית המשפט שם לנגד עיניו את טובתו של האדם עבורו ממנים אפוטרופוס, אך לבית המשפט אין תמיד אפשרות לדעת מהם רצונותיו. ולכן זהו אינו הפתרון האידאלי. ייפוי כוח מתמשך מרחיב את החופש האישי של אדם לגבי גורלו.

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה
עריכת ייפוי כוח מתמשך

כיום ניתן לעשות זאת באמצעות טופס מקוון. להזכירם רק באמצעות עורך דין, ורק עו“ד שהוסמך לכך ויש לו גישה למערכת המקוונת של משרד המשפטים.

ההליך המקוון דורש מילוי של טופס אך לאחר מכן יש לשלוח את העותק המקורי עם חתימה אלקטרונית של הממנה. הממנה יכול להיכנס לאתר ההזדהות הממשלתית ושם לאשר את הטופס. או להגישו בצורה ידנית באמצעות קביעת תור בלשכת האפוטרופוס הכללי בהתאם למחוז מגוריו. מן הסתם הפקדה אלקטרונית תהיה קלה ונוחה יותר.

ישנם כמה סוגים של ייפוי כוח מתמשך:

ייפוי כוח מתמשך רפואי – זהו מסמך המתייחס אך ורק לעניינים רפואיים. ייפוי כוח מתמשך רפואי הוא היחידי שאינו דורש עורך דין. גם צוותים רפואיים ועובדים סוציאליים יכולים לחתום על מסמך זה.

ייפוי כוח מתמשך בעניינים אישיים – מסמך זה מתייחס לנושאים של הרווחה האישית. לכאן נכנסים הצרכים היומיומיים של האדם, ענייניו הגופניים, מקום המגורים, נושאים חברתיים ועוד. גם ההיבט הרפואי יכול להיכנס לכאן.

ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש – ייפוי כוח בענייני רכוש עוסק בכל ענייני נכסיו וענייניו הכספיים של האדם.

ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך היא אינה סכום אחיד, זאת מכיוון שאין מדובר אך ורק במילוי טופס. על עורך הדין להיפגש עם הלקוח ולדון איתו בצרכים שלו. כל אדם הוא בעל צרכים שונים, אשר בין היתר מושפעים מרצונותיו, מצבו המשפחתי, מצבו הרפואי, נכסיו ועסקים וכו‘.

יתכן גם מדובר בייפוי כוח מתמשך עבור זוג. לעתים נדרשות מספר פגישות בין עורך הדין לבין הלקוח על מנת לגבש את הרעיונות המרכזיים, ולאחר שגובשו עורך הדין יערוך אותם במסמך משפטי מחייב. ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה מושפע מכל זה. סביר להניח שגם יש לכם שאלות רבות, ולכן חשוב להיפגש עם עו“ד ייפוי כוח מתמשך ולדון בכל הפרטים.

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך
עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך

עלות עריכת ייפוי כוח מתמשך נעה בטווח של שלושת אלפים עד חמשת אלפים שקלים. אך ההמלצה שלנו היא לקבוע פגישה במשרדינו ולקבל את הפרטים המלאים בהתאם למקרה שלכם.

זכרו כי חשוב מאוד לתכנן את העתיד ולחשוב גם על המצבים הפחות נעימים בחיים. כל אחד מאיתנו עשוי להיקלע למצב שבו לא יהיה כשיר לקבל החלטות. זה יכול להתרחש בעקבות מחלה או בעקבות תאונה. ישנם גם מצבים בהם מאובחנת מחלה דמנטית, ואנו יודעים כי זהו עניין של זמן עד שהאדם יהיה תלוי בסביבה. לכן חשוב להתכונן למצבים אלו באמצעות ייפוי כוח מתמשך.

משרד עורכי דין זיו לוטנברג עומד לשירותים במגוון נושאים משפטיים. יש לנו ניסיון של מעל 16 שנה בנושאים משפטיים רבים הכוללים: עריכת צוואות, הגשת התנגדות לצוואה, סכסוכי ירושה בין אחים, הסכם בין יורשים, עריכת צוואה בחיים, צוואה הדדית ועוד נושאים חשובים ובעלי השפעה על החיים האישיים.
אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button