הסכמי ממון ידועים בציבור

חוק יחסי ממון ידועים בציבור

הסכמי ממון ידועים בציבור הם הסכמים המגדירים את מערכת היחסים הזוגית בהיבט הכלכלי. הם מגדירים היטב את כל ענייני הרכוש והממון, ובכך יכולים למנוע מתיחויות אישיות בין בני הזוג ומאבקים משפטיים במקרה של פרידת בני הזוג.

בישראל ישנם זוגות רבים החיים בתור ידועים בציבור. חלקם זוגות חד מיניים שאינם יכולים להתחתן בישראל. אחרים הם בני זוג שאינם בני אותה דת ואחרים שמסיבות שונות בחרו לא למסד את הקשר באמצעות חתונה.

למרות שבני הזוג לא מתחתנים, הם עדיין מקיימים מערכת יחסים זוגית שיש לה גם היבטים כלכליים. ואין מדובר אך ורק ביחסים הכלכליים שבין בני הזוג, אלא גם זכויות שונות מול רשויות ומוסדות. לכן הפתרון המומלץ ביותר הוא לפנות אל עו“ד דין משפחה ולערוך הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור.

הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור
חוק יחסי ממון ידועים בציבור

 

מה אומר חוק יחסי ממון ידועים בציבור? אז האמת שהחוק לא אומר כלום. חוק יחסי ממון קובע הסדר איזון משאבים, אך הדבר אינו תקף לגבי ידועים בציבור.
על ידועים בציבור חלה חזקת השיתוף בין בני זוג. זוהי אינה חזקה המוגדרת בחוק, מקורה הוא בפסיקות בית המשפט. חזקת השיתוף אומרת שכאשר בני הזוג מנהלים אורח חיים זוגי, ובהתנהגותם ישנו מאמץ כלכלי משותף, קמה חזקה לפיה כלל הנכסים והרכוש אשר נצברו במהלך תקופת הקשר הזוגי היא בבעלות משותפת שוויונית – כלומר כל אחד מבני הזוג זכאי ל 50% מכלל הנכסים בעת פרידה.

בפועל עלולות להתעורר בעיות שונות אשר תבואנה לידי ביטוי במאבקים משפטיים. בתי המשפט עלולים למצוא את עצמם דנים בסוגיה האם בני הזוג הם ידועים בציבור, האם הייתה ביניהם כוונת שיתוף ואם כן מתי היא החלה או הסתיימה.

אך זוהי אינה הבעיה היחידה. לא בטוח כי שני בני הזוג מרגישים בנוח עם חזקת השיתוף. אם לאחד מבני הזוג צד כלכלי חזק יותר, יתכן כי אינו מרגיש בנוח עם חלוקה שיוונית של הרכוש בעת פרידה. מצב שכזה עלול לגרום לו לחשוב כי בן/בת זוגו נמצאים איתו רק מסיבות ממוניות.

הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור מאפשר לעקוף ולהתגבר על כל הבעיות והחששות, ולהגדיר את ההיבט הכלכלי של מערכת היחסים בצורה ברורה.

הסכמי ממון ידועים בציבור
הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור

 

הסכמי ממון ידועים בציבור מביאים איתם יתרונות רבים, ומונעים מחלוקות משפטיות ובעיות בקשר הזוגי.

בניגוד לנישואין, בהם אנו יכולים להצביע על נקודת זמו המסמלת את מיסוד הקשר הזוגי, כאשר מדובר בידועים בציבור לא תמיד ישנה נקודת זמן ברורה ורשמית. נקודת הזמן, כמו גם השאלה האם בני הזוג היו ידועים בציבור והאם הייתה כוונת שיתוף, עלולה להיות במרכז המחלוקת המשפטית בעת פרידת בני הזוג. הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור מאפשר לקבוע את הדברים באופן ברור. זהו מתווה ברור הקובע היכן הדברים עומדים גם בסיטואציה של פרידת בני הזוג. כך ניתן לחסוך הרבה מאוד מחלוקות משפטיות ואנרגיה המושקעת בהם.

מיסוד הקשר הזוגי חשוב גם לצורך הכרה רשמית מגופים שונים. למשל זכויות שונות המגיעות לכם מהביטוח הלאומי, חברות ביטוח, זכויות של בני זוג בעבודה וכו‘.
הסכמי ממון ידועים בציבור יוצרים הגנה על רכוש. הם מגדירים בצורה ברורה מה משותף ומה מופרד. כל זוג יכול לבנות לעצמו את ההסדר שבו הוא מעוניין, ובעזרת עורך דין הסכמים בין בני זוג להגדיר אותם במסגרת חוזה משפטי.

אם נעזוב רגע את ההיבטים המשפטיים ונחשוב על מערכת היחסים הזוגית, נראה שיש להסכם גם תרומה חיובית לאמון בין בני הזוג. נושאים כלכליים עשויים ליצור מתיחויות בין בני הזוג. כמו למשל החשש כי ניצול כלכלי הוא מהות הקשר. באמצעות הסכם ידועים בציבור ניתן להפיג את המתיחויות הללו.

חוק יחסי ממון ידועים בציבור

הסכמי ממון ידועים בציבור

בעוד הסכם ממון בין בני זוג נשואים דורש תהליך של אישור, הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור אינו דורש אישור. יש לערוך אותו בכתב, בעזרתו של עורך דין להסכמים בין בני זוג. ההסכם יערך על פי כל הכללים המקובלים בדיני החוזים ויקבל תוקף חוקי מעצם חתימתו.

מנהלים מערכת יחסים זוגית ללא קשר נישואין? מומלץ לפנות אל משרדינו על מנת לערוך הסכמי ממון ידועים בציבור. משרדינו יכול להעניק לכל זוג ייעוץ ובנייה של הסכם זוגי בהתאמה אישית.

עו"ד זיו לוטנברג מעניק לכם סיוע משפטי במגוון נושאים הכוללים: ייצוג במכירת דירה, עורך דין צוואות, עורך דין הסכם גירושין.

 

עו"ד ייפוי כוח מתמשך -אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button