הרשם לענייני ירושה תל אביב

הפקדת צוואה תל אביב כתובת

הרשם לענייני ירושה תל אביב הוא אחת מלשכות הרשם לענייני ירושה בישראל. למי שלא מכיר, הרשם לענייני ירושה, או כפי שמכנים אותו רשם הירושות, פועל במסגרת אגף האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים.

הרשם לענייני ירושה תל אביב

הרשם לענייני ירושה הוא הגוף אליו פונים לצורך הגשת בקשה לקיום צוואה או מתן צו ירושה. לחלופין ניתן לעשות זאת בבית הדין הרבני, במידה וישנה הסכמה של כל הצדדים. במידה ומוגשת התנגדות לצוואה הרשם צריך להעביר את הנושא להחלטת בית המשפט לענייני משפחה.

במסגרת השירותים של הרשם לענייני ירושה תל אביב ניתן לבצע גם הליך של הפקדת צוואה. לא חלה חובה על הפקדת צוואה, אך ישנם יתרונות רבים לבצע הפקדת צוואה אצל רשם הירושות. שימו לב שאיננו מדברים על המקרה המיוחד של צוואה בעל פה. במידה ומדובר בצוואה בעל פה, אחת מ 4 סוגי צוואות המוכרות בחוק, על העדים להפקיד את זיכרון הדברים אצל רשם הירושות בהקדם האפשרי. זיכרון הדברים הוא הצוואה מבחינת החוק. אם זהו הנושא, מומלץ לקרוא עוד בנושא ספציפי זה.

הרשם לענייני ירושה תל אביב

הפקדת צוואה תל אביב כתובת

הפקדת צוואה אצל רשם הירושות היא זכות שכדאי להיות מודעים אליה. זהו הליך שבו מצווה מפקיד את צוואתו למשמורת אצל הרשם. יש לכך מספר מטרות:
כך ניתן לאתר בקלות את הצוואה לאחר פטירתו ולמנוע את הסכנה שתלך לאיבוד בין כל המסמכים ותכולת הדירה. כך ניתן לדעת בוודאות וללא שום עוררין מהו התאריך שבו הצוואה הופקדה. כמו כן, כך ניתן להבטיח כי הצוואה תאוחסן במקום בטוח ולא תיהרס מנזקי הזמן ונזקים אחרים.

חשוב לדעת:

  • תמיד הצוואה האחרונה היא הצוואה בעלת התוקף. גם כאשר הופקדה צוואה אצל רשם הירושות, וישנה אחת חדשה יותר – זו החדשה היא התקפה.
  • המצווה, ורק הוא, יכול להפקיד את הצוואה. לא ניתן לעשות זאת באמצעות עורך דין מטעמו.
  • אין מתפקידו של רשם הירושות לבדוק את תקינות הצוואה.
  • הפקדת הצוואה כרוכה בתשלום אגרה.
  • במידה ומדובר ב צוואה הדדית, יש צורך בשני העתקים ותשלום אגרה כפול.

לצורך הפקדת הצוואה ניתן לקבוע תור בלשכה ולהתייצב באופן אישי, או לעשות זאת בצורה מקוונת. אך גם בהפקדה מקוונת יש לשלוח את הצוואה המקורית אל הרשם בתוך 45 יום. ניתן גם להפקיד אותה בתיבת הפקדה אצל הרשם ולחסוך בזמן.
מכיוון שאין מתפקידו של רשם הירושה לבדוק את תקינות הצוואה, עדיין רצוי ומומלץ לערוך את הצוואה באמצעות עורך דין צוואות.

הפקדת צוואה בבית המשפט

הפקדת צוואה תל אביב כתובת

יש לבצע את ההפקדה בלשכה הקרובה לאזור המגורים. במידה ואתם גרים באזור תל אביב יש לעשות זאת אצל הרשם לענייני ירושה תל אביב. קיימות גם לשכות בבאר שבע, חיפה, ירושלים ונצרת עילית.
כתובתה של הלשכה היא רחוב השלושה 2, תל אביב-יפו. מומלץ לבדוק את שעות הפתיחה ולקבוע תור מראש.

הפקדת צוואה בבית משפט

לעתים שואלים אותנו האם ניתן לבצע הפקדת צוואה בבית משפט, התשובה היא לא. אינכם יכולים להפקיד את הצוואה בבית משפט וגם לא להפקיד אותה באמצעות עורך דין או אדם אחר מטעמכם. רק המצווה יכול להפקיד צוואה וניתן לעשות זאת רק אצל רשם הירושות.

הפקדת צוואה תל אביב כתובת

עורך דין צוואות וירושות

צוואה היא דבר חשוב. זהו מסמך משפטי הקובע כיצד יחולק עיזבונכם לאחר פטירתכם. זוהי אינה חובה, זוהי זכות שכדאי לממש על מנת להבטיח כי עיזבונכם יחולק לפי רצונכם. אם לא נערכה צוואה, תתקיים ירושה על פי דין. כלומר עיזבונכם יחולק ליורשים על פי עקרונות החלוקה הקבועים בחוק הירושה. דבר שלא בהכרח משקף את רצונותיכם. למשל אם לנפטר אין קרובי משפחה, נכסיו יועברו לרשות המדינה. אך יתכן כי ברצונו להעניק את רכושו לאדם אחר, או אפילו לתרום לגוף כלשהו – רק באמצעות צוואה ניתן להבטיח זאת.

יש גם לזכור כי צוואות עלולות להיות פתח לבעיות שונות, למשל סכסוכי ירושה. לכן יש לנקוט בצעדים שונים על מנת לחזק את מהימנותה של הצוואה. לכן ההמלצה שלנו היא לערוך צוואה בעזרת עורך דין ולא להכין צוואה לבד. בין היתר, יש צורך בשפה משפטית שאינה מותירה מקום לספק לגבי כוונות המצווה.

זקוקים לעזרה, מוזמנים לפנות ל עו"ד יפוי כוח מתמשך זיו לוטנברג. למשרדינו ניסיון רב בתחום העברה בין דורית.

עקבו אחרינו גם בערוץ היוטיוב, שם ניתן לצפות בסרטונים ולקבל מידע עדכני בנושאים משפטיים חשובים.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button