עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך מסייע לכם לשמור על כבודכם וכיבוד רצונותיכם גם במצבים בהם תיפגע היכולת שלכם לקבל החלטות. 

כל אדם עשוי להגיע למצב שבו יפגעו יכולותיו הפיזיות והקוגניטיביות, מצב שבו תפגע גם היכולת שלו לקבל החלטות באופן עצמאי ולנהל את חייו. בעבר הפתרון היחידי למצבים אלו היה מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט. 

מינוי אפוטרופוס הוא אינו המצב האידאלי, מכיוון שבמידה רבה הוא שולל את חירות האדם. אך בעקבות שינויים בחוק, אדם יכול להחליט מי יקבל החלטות בענייניו, במידה ויגיע למצב שבו לא יוכל לקבל החלטות. ויותר מזה, הוא גם יכול לקבוע הנחיות כלליות לגבי קבלת ההחלטות. כך יהיה מובטח כי רצונותיו יבואו לידי ביטוי עד כמה שאפשר בתוקף הנסיבות.

חשוב להדגיש כי ייפוי כוח מתמשך טפסים יש למלא כאשר האדם צלול, כלומר עושים זאת מתוך מחשבה על העתיד. ייפוי הכוח אינו נכנס לתוקף מיידי, אלא רק בהינתן תנאים מסוימים. תאורטית, יתכן כי לעולם לא יכנס לתוקפו. 

לא כל עורך דין יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך, רק עורכי דין שהוסמכו לכך על ידי האפוטרופוס הכללי ועברו השתלמות מיוחדת. למעט מקרים של ייפוי כוח רפואי, אותם יכול לערוך כל עורך דין, כמו גם רופאים, פסיכיאטרים ואחרים. 

במאמר זה נדבר על כמה נקודות טכניות הקשורות לטפסים, סוגיות של ייפוי כוח מתמשך בבנק, וכמה מילים על ייפוי כוח מתמשך שירות מקצועי. 

ייפוי כוח מתמשך בבנק

ייפוי כוח מתמשך בבנק

בדרך כלל, חלק מרכזי בייפוי כוח מתמשך נוגע להחלטות הכלכליות, ובכללן גם ניהול חשבון הבנק וביצוע פעולות שונות. במשך זמן רב הבנקים הקשו על הממונים והטילו מגבלות שונות, מגבלות הדומות למגבלות שחלות על חשבון אפוטרופסות. מדיניות זו עוררה בעיות שונות אשר הפריעו להתנהלות השוטפת, ובשנת 2021 האפוטרופוס הכללי נדרש לעניין וגיבש נייר עמדה עם המלצות לעורכי הדין המטפלים המכינים ייפוי כוח מתמשך בבנק. 

האפוטרופוס הכללי פרסם מספר דגשים חשובים:

  1. על עורכי דין ייפוי כוח מתמשך לדון יחדיו עם הממנים על נקודות מרכזיות ולגבש מדיניות מפורשת בנושאים של : הסמכה לביצוע פעולות במוצרים פנסיונים, הסמכה לביצוע השקעות ופיקדונות, הסמכה לביצוע פעולות בניגוד עניינים, הסמכה מפורשת למתן מתנות, הלוואות, תרומות תוך כדי התייחסות לפירוט המקבל, הסכום, המועדים או האירועים לתשלום, הסמכה לביצוע פעולות עד 500,000 ש“ח. 
  2. מתן הנחיות לגבי חשבונות משותפים, האם להותיר את החשבון כמשותף או לחלקו (וכיצד לחלקו)
  3. כללי הכרעה בין מיופי כוח לגבי כל אותם עניינים. יש להחליט האם נדרשת החלטה משותפת או שכל אחד יכול לפעול לחוד. שימו לב כי אם נדרשת החלטה משותפת, הדבר יכול להשליך על שימוש בכרטיסי חיוב. 

האפוטרופוס הכללי אינו ממליץ על מנגנוני הכרעה מורכבים הדורשים הגעה פיזית אל סניף הבנק, דבר שיקשה על ההתנהלות. 

4. כאשר הממנים רוצים לכלול הסמכה לעניין כניסה מיידית לתוקף של עניינים רכושיים בלבד, רצוי לצרף את פרטי ההתקשרות עם הממנה, על מנת שהבנק יוכל לוודא מולם. יתר על כן, מומלץ שיחתמו יחדיו על טופס ייפוי כוח בבנק

  • שימו לב שאם מיופי הכוח הם תושבי מדינה זרה, עלולות להתעורר מגבלות שונות לגבי השקעות בהתאם לדין הזר. חשוב להתייעץ עם עו“ד לייפוי כוח מתמשך. 
  • מיופה כוח, תושב חוץ בעל תעודת זהות ישראלית יכול להירשם ולפעול באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית כאשר הוא בחו“ל. עליו לתקף את זהותו בשני אמצעים, כגון ת.ז. ישראלי, כרטיס אשראי ישראלי, דרכון ישראלי בתוקף, רישום בקופת חולים או מול מאגר שאלות אישיות.

ייפוי כוח מתמשך טפסים

ייפוי כוח מתמשך טפסים

ייפוי כוח מתמשך טפסים הוא למעשה מילוי טופס מקוון על ידי עורך דין ייפוי כוח מתמשך. המקרה היחידי בו ניתן להשתמש בטופס פיזי הוא כאשר מדובר בייפוי כוח מתמשך רפואי. 

בנוסף לטופס ייפוי הכוח, ישנם מסמכים נוספים שהם אופציונליים:

  • חוות דעת מנוסה – ישנם מקרים בהם עורך הדין ימליץ על פניה אל רופא מנוסה על מנת לקבל חוות דעת המאשרת את כשירותו המשפטית של המייפה. למשל אנשים שאובחנו במחלת האלצהיימר ורוצים להתכונן לעתיד באמצעות ייפוי כוח מתמשך, זקוקים לחוות דעת פסיכוגריאטרית המספקת גיבוי משפטי לכשירותם. 
  • הנחיות מקדימות – ניתן להוסיף לייפוי הכוח הנחיות מקדימות. למעשה זהו אחד מנספחי הטופס המקוון. אך ישנם מקרים בהם אין מספיק מקום בטופס, ולכן עורכים מסמך נפרד ואותו מוספים לייפוי הכוח המתמשך.
  • טופס ויתור סודיות של הממונה – כלומר ויתור סודיות של המיופה. זהו מסמך שבו הוא מאשר למסור מסמכים לאפוטרופוס הכללי. 
  • אישור רפואי.
  • צילום ת.ז של הממנה ו/או מיופי הכוח. 
  • כל מסמך אחר שהממנה רוצה לצרף. 

במידה והממנה הסמיך את מיופה הכוח להסכים לאשפוז פסיכיאטרי, יש להחתים פסיכיאטר על נספח א‘ לטופס. 

ייפוי כוח מתמשך שירות מקצועי

ייפוי כוח מתמשך שירות מקצועי

אז כמה עולה ייפוי כוח מתמשך? ובכן, אין תשובה חד משמעית, הדבר תלוי בנסיבות. באופן כללי ניתן להגיד כי ייפוי כוח מתמשך שירות מקצועי ממוצע יעלה כ 3000-6000 ש“ח + מע“מ, ומעט יותר כאשר מדובר בייפוי כוח מתמשך זוגי. 

ייפוי כוח מתמשך שירות מקצועי משתנה בהתאם למורכבותו וכמות העבודה שעורך הדין נאלץ להשקיע. במידה רבה ניתן להשוות זאת לעריכת צוואה, נדרשת כאן רמה גבוהה של התאמה אישית לצרכים של הלקוח. כל לקוח מביא איתו צרכים אישיים ורפואיים שונים, וגם יכולות כלכליות שונות. 

בדרך כלל נדרשת יותר מפגישה אחת עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך. בפגישה הראשונה עורך הדין יוכל להתרשם מהצרכים של הלקוח. הוא יסביר ללקוח על ההליך, על הנקודות החשובות, על מה אפשר ומה אי אפשר. סביר להניח שהלקוח יצטרך לחשוב קצת על הדברים על מנת לגבש עמדה, ואולי גם יהיו לו עוד שאלות בהמשך. רק לאחר שסוכמו כללי המסגרת, עורך הדין יכול לנסח הכל בצורה משפטית נכונה. 

לפרטים נוספים על ייפוי כוח מתמשך עלות מומלץ לפנות למשרדינו.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו“ד ייפוי כוח מתמשך, זיו לוטנברג, מביא איתו ניסיון עשיר של למעלה מחמש עשרה שנה בסוגיות משפטיות הקשורות למינוי אפוטרופוס, עריכת צוואה, סכסוכי ירושה, הגשת התנגדות לצוואה ועוד. אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button