ייפוי כח מתמשך של תושב זר

ייפוי כח מתמשך לתושב זר

ייפוי כח מתמשך של תושב זר

ניתנת אפשרות לערוך ייפוי כח מתמשך של תושב זר לגבי נכסיו בארץ, אך עליו להפקיד יחד עם ייפוי הכח המתמשך, חוות דעת של מדינת התושבות, הקובעת שיפוי כח מתמשך לפי דין מקום מושבו, דומה במהותו לייפוי כוח מתמשך שבישראל. מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין ייפוי כוח מתמשך.

מה בדיוק צריכה חוות דעת זו לתמוך?

יש להראות תחילה, כי בדין הזר יש כלי כייפוי כח מתמשך ונשמר עיקרון הדמיון להסדרים המהותיים של ייפוי הכח הישראלי.

מהותו של ייפוי הכח המתמשך הוא הסדר בו אדם כשיר, ממנה אדם בגיר אחר, אחד או יותר שיפעל/ו בשמו בעניינים המפורטים (אישיים, רפואיים וכלכליים), וייצגו בעניינים אלו ובהתאם להוראות שהוא נותן כאשר הוא כבר לא יהיה מסוגל להבין דבר בקשר לאותם עניינים.

אופן כניסת ייפוי כח מתמשך לתוקף, גם היא קשורה למהות, וצריכה להיעשות כאשר האדם אינו כשיר בעניינים לגביהם ניתן ייפוי הכח. כך שלדוגמא אם בדין הזר כניסה לתוקף היא בהחלטתו הבלעדית של מיופה הכח, אזי לא ניתן להגדיר שהמהות נשמרת.

צריך לבחון את הדמיון בהיבטים של סמכות מיופה הכח, כשירות להתמנות כמיופה כח וכאמור אופן כניסת הייפוי כוח לתוקף.

כל מקרה נבחן לגופו וחשוב להראות כי המהות שנקבעה בהוראות החוק הישראלי נשמרת.

ייפוי כח מתמשך של תושב זר
ייפוי כח מתמשך של תושב זר

כיצד מפעילים ייפוי כוח מתמשך לתושב חוץ?

במידה ומדובר בייפוי כוח שכבר נעשה בעבר לתושב חוץ, בזמן הכניסה של ייפוי הכח לתוקף יש לבקש פס"ד הצהרתי בבימ"ש לענייני משפחה ולהגיש את חוות דעת של מדינת התושבות יחד עם חוות דעת של רופא ממקום מושבו, הקובעת שהאדם שנתן את המינוי חסר כשירות.

תיקוני חקיקה צפויים

בקרוב יחול תיקון לחוק סעיף 77 כך שייפוי כח מתמשך של תושב זר, לפי הדין הישראלי כדי שיחול בארץ, יוכל להגיש רק חוו"ד רפואית מחו"ל, (כאשר האדם הממנה אינו מבין בדבר) על מנת להפעילו ולא יהיה עוד צורך בהגשת חוו"ד של הדין המקומי.

ייפוי כוח מתמשך לתושב חוץ
ייפוי כוח מתמשך לתושב חוץ

ראו גם: הפקדת צוואה, פטור ממס שבח ירושה, הפקדת צוואה ברשם הירושות.

 

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button