הסכם ממון בין ידועים בציבור

ידועים בציבור הסכם ממון

אנו מקבלים פניות רבות מהציבור ושאלות לגבי הסכם ממון בין ידועים וציבור. כאשר השאלה הראשונה היא האם ידועים בציבור יכולים לערוך הסכם ממון, והאם הם באמת צריכים את זה. ואחר כך כמובן באות שאלות נוספות לגבי אישור הסכם ממון בין ידועים בציבור. וכמובן השאלה כמה עולה הסכם ממון.

אז קודם כל התשובה היא כן, יודעים בציבור יכולים לערוך הסכם בין בני זוג. אך לא רק שהם יכולים, במקרה של ידועים בציבור הסכם ממון הוא בחזקת חובה. הנושא יכול להיות קריטי ובעל משמעות יותר מאשר במקרים של בני זוג נשואים.

הסכם ממון בין ידועים בציבור

ידועים בציבור הסכם ממון

הסכם ממון בין ידועים בציבור מכונה לעתים הסכם זוגיות, או הסכם חיים משותפים. לא משנה איך תכנו אותו, זהו הסכם המסדיר את מערכת יחסים הממונית בין בני הזוג, ונותן מענה לסוגיות ממוניות במקרה של פרידת בני הזוג. סוגיות אלו עשויות, או ליתר דיוק צפויות, להיות מוקד למחלוקת בעת פרידה של בני הזוג, בין אם נישאו ובין אם לא. הסכם בין בני הזוג יסייע למנוע מחלוקות, יעמיד את הדברים בצורה ברורה וימנע מאבקים משפטיים מתישים.

כמו במקרה של בני זוג נשואים, גם בעת פרידה של ידועים בציבור צד אחד עשוי להרגיש מקופח. כלומר הצד האמיד יותר, אשר הביא יותר נכסים ממוניים אל מערכת היחסים, עשוי להרגיש מקופח מחלוקה שוויונית. הסכם בין בני הזוג יסייע להגדיר את אופן החלוקה, וימנע מתיחויות בין בני הזוג. הוא אף עשוי להקל עליהם לנהל מערכת יחסים תקינה.

אישור הסכם ממון בין ידועים בציבור

הסכם ממון בין ידועים בציבור

על מנת להבין מדוע אנו אומרים כי עבור ידועים בציבור הסכם ממון הוא חובה, יש להבין את הבעייתיות הייחודית של ידועים בציבור.

בניגוד לזוגות נשואים הכפופים לחוק יחסי ממון בין בני זוג, ובו נקבעה חלוקה שווה של הרכוש המשותף, על ידועים בציבור לא חל חוק יחסי ממון. עליהם חלה חזקת השיתוף. זוהי הגדרה משפטית קצת שונה הקובעת כי הרכוש אשר נצבר במהלך תקופת הקשר הזוגי ייחשב כמשותף רק אם הייתה כאן כוונת שיתוף.

כלומר בניגוד לזוגות נשואים, אין כאן הנחת מוצא כי הייתה כוונת שיתוף. ולכן זוהי עשויה להיות נקודה נוספת למחלוקת משפטית בעת פרידת בני הזוג. על הצד הטוען שהתקיימה חזקת שיתוף מוטלת חובת ההוכחה.

למעשה קודם כל הצד הטוען יאלץ להוכיח כי בני הזוג עונים להגדרה של של ידועים וציבור, וזו היא סוגיה בפני עצמה, ולאחר מכן להוכיח את כוונת השיתוף.

ובין שני אלו תצוץ שאלה משפטית נוספת לגבי המועד שבו בני הזוג הפכו לידועים בציבור. אילו מדובר בזוגות נשואים, יש לנו תאריך ברור של חתונה המסמל את התוקף הרשמי של הקשר. אך כאשר מדובר בידועים בציבור קשה מאוד למתוח את קו הזמן שמחלק את הנכסים לאלו שנצברו במהלך הקשר, ואלו שהיו לפניו.

ואם לא די לכם ברשימה זו, אנו יכולים להוסיף עוד בעייתיות ביחסים בין בני הזוג לבין מוסדות המדינה וגופים שונים. יתכנו זכויות שונות המגיעות לכם בתור בני זוג, אך כיצד תוכיחו לאותם גופים ורשויות כי אתם אכן בני זוג?

הסכם ממון בין ידועים בציבור מסייע לפתור את כל הבעיות הללו. הוא קובע קו זמן ברור שבו התחיל הקשר, ונותן גם אסמכתא שניתן להציג בפני גופים ורשויות שונות על מנת לממש זכויות.

ההסכם פותר את הצורך של בתי המשפט לנסות לאמוד את טיב הקשר ביניכם ולהחליט האם אתם עונים על ההגדרה של ידועים בציבור. והוא חוסך כל התדיינות משפטית לגבי כוונת השיתוף. הכל ברור ומוגדר מראש במסגרת הסכם בין בני זוג.

כך שבשורה התחתונה, גם בעת פרידה, תוכלו להסתדר ללא עזרת בית המשפט.

אישור הסכם ממון בין ידועים בציבור

בניגוד למצב של הסכם ממון לאחר נישואין, כאן אינכם נדרשים לאישור של בית המשפט. ההסכם נכנס לתוקף לאחר חתימתו. זהו חוזה משפטי לכל דבר, הכפוף לדיני החוזים. חשוב לפנות אל עורך דין הסכם ממון על מנת לערוך חוזה. כל צד יכול להיעזר בעורך דין מטעמו על מנת להיות בטוח כי החוזה משקף היטב את האינטרסים שלו.

ניתן לאשר את ההסכם בפני נוטריון או בת הדין לענייני משפחה, אך אין חובה לעשות זאת לצורך אישור הסכם ממון בין ידועים בציבור.

ידועים בציבור הסכם ממון

עורך דין זיו לוטנברג

עורך דין ייפוי כוח מתמשך זיו לוטנברג עומד לשירותכם עם מבחר שירותים משפטיים. במשרדינו אנו מטפלים בכל הסוגיות של הסכם ממון בין ידועים בציבור, הסכם ממון לפני נישואין, צוואות וירושות, ייצוג במכירת דירה ועוד.

בכל שאלה או בעיה משפטית את מוזמנים לפנות אלינו ולקבוע פגישה. אנו נעניק לכם ייעוץ אישי ושירות מכל הלב.

עקבו אחר עמוד הפייסבוק שלנו.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button