ייפוי כוח מתמשך דוגמאות

ייפוי כוח מתמשך חוק

לפעמים אנשים מחפשים ייפוי כוח מתמשך דוגמאות על מנת להבין על מה מדובר ואיך זה נראה. עד כאן הכל בסדר, אך חשוב להסביר כי דוגמאות לייפוי כוח מתמשך הן לא ממש בעלות ערך. הסיבה לכך היא שכל אדם נדרש לייפוי כוח המותאם עבור הצרכים שלו באופן אישי. במקום זאת כדאי להתחיל מהסבר על מהו ייפוי כוח מתמשך ולמה הוא כל כך חשוב.

ייפוי כוח מתמשך נועד לתת מענה למצב עתידי בו לא נוכל לקבל החלטות בעצמינו. זהו אינו המצב שאנו מייחלים לו, אך אנו יודעים שבנסיבות החיים, וככל שאנו מתקרבים לגיל מבוגר, כך הסבירות למצבים אלו עולה. אך כאשר זה יקרה עדיין יהיו סוגיות שונות לגבי חיינו כמו למשל החלטות לגבי טיפולים רפואיים, החלטות לגבי הנכסים שלנו וכל היבט אחר בחיינו. ייפוי הכוח נועד לאפשר לנו לקבוע מי יהיה זה (או אלו) המוסמכים לקבל החלטות בשמנו.

כל אדם מעל גיל 18, תושב ישראל, ובעל מסוגלות להבין את משמעות המסמך רשאי לערוך ייפוי כוח מתמשך. במסגרת המסמך הוא יכול לייפות את כוחו של אדם או מספר אנשים לניהול עניינים הרפואיים, הרכושיים או האישיים.

ייפוי כוח מתמשך חוק קובע כי את ייפוי הכוח יכול לערוך רק עורך דין שהוסמך למטרה זו (למעט ייפוי כוח מתמשך לעניינים רפואיים). רשימת עורכי דין לייפוי כוח מתמשך ניתן למצוא באתר לשכת עורכי הדין.

ייפוי כוח מתמשך דוגמאות

ייפוי כוח מתמשך חוק

ייפוי כוח מתמשך חוק הוא למעשה חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ“ב-1962. ההליך של ייפוי כוח מתמשך הוא הליך חדש יחסית שנכנס בעקבות תיקון מספר 18 לחוק.

עד לתיקון בחוק ההליך לא היה קיים והאפשרות היחידה הייתה מינוי אפוטרופוס. כאשר ההבדל המהותי הוא שהאפוטרופוס ממונה על ידי בית המשפט ויש כאן התערבות בחופש הפרט. ההליך החדש מאפשר לאדם לבחור מי יטפל בענייניו במידה והנסיבות לא יאפשרו לו לעשות זאת.

ייפוי כוח מתמשך חוק מביא איתו כמה יתרונות:

עצמאות ויותר שליטה – באמצעות עריכת ייפוי כוח מתמשך, הממנה יכול למקסם את העצמאות והשליטה על חייו. בהינתן מצב שבו לא יוכל לקבל החלטות, הוא קובע מראש מי יהיה מוסמך לקבל החלטות בשמו, אילו החלטות ואפילו קווים מנחים להחלטות.

מונע סכסוכים משפטיים – מינוי אפוטרופוס עשוי להביא למאבקים משפטיים בבתי משפט, והגרוע ביותר שאלו הם סכסוכים משפחתיים. באמצעות ייפוי כוח מתמשך ניתן למנוע את כל הסכסוכים הללו.

מהיר ויעיל יותר – ההליך הוא קצר ופשוט. כל מה שנדרש זה עורך דין ייפוי כוח מתמשך להכנת ההצהרה (בהתאם לכל דרישות החוק). זה חוסך הליכים משפטיים ארוכים ויקרים.

רשימת עורכי דין לייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך דוגמאות

מתי אדם ירצה לערוך ייפוי כוח מתמשך?

כל אדם, גם אם הוא בריא כמו שור, יכול להגיע למצב שבו הוא אינו כשיר כתוצאה ממחלה או חבלה כלשהי, ולכן עשוי לשקול לפנות אל עורך דין לייפוי כוח מתמשך. אנשים צעירים נוטים להתעלם מהדברים הללו, ובאופן טבעי ישנן אוכלוסיות להן ישנה מודעות גדולה יותר.

הדוגמה הטובה ביותר היא חולי אלצהיימר. מחלת האלצהיימר, כמו גם מחלות דמנטיות אחרות, הן מחלות המאופיינות בהתדרדרות הדרגתית ביכולותיו הקוגניטיביות והתפקודיות של החולה. אבחון מחלת אלצהיימר הוא לא דבר קל, זאת מכיוון שזוהי דרך בכיוון אחד. לרפואה ישנם טיפולים שונים המאטים את המחלה ומשפרים את איכות החיים, אך עדיין אין תרופה למחלה. מי שאובחן במחלה שכזו מבין שזהו רק עניין של זמן עד שלא יהיה כשיר לקבל החלטות, ולכן חשוב להתכונן ליום הזה באמצעות עריכת ייפוי כוח מתמשך.

רשימת עורכי דין לייפוי כוח מתמשך

את ייפוי הכוח רשאי לערוך רק עו“ד ייפוי כוח מתמשך אשר עבר הכשרה מיוחדת לכך והוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי. וכמובן שאין לו עניין אישי בייפוי הכוח. יוצא הדופן היחידי הוא במקרה של ייפוי כוח לנושאים רפואיים בלבד, אותו כל עורך דין יכול לערוך. כמו כן רופא מורשה, עובד סוציאלי, פסיכולוג או אח מוסמך יכולים לערוך ייפוי כוח רפואי. אך יש לציין כי ייפוי כוח רפואי מעניק מענה רק למעט מהסוגיות שעומדות על הפרק.

רשימת עורכי דין לייפוי כוח מתמשך תוכלו למצוא באתר לשכת עורכי הדין.

מחפשים עורכי דין ייפוי כוח מתמשך? הגעתם אל המקום הנכון. לעורך הדין זיו לוטנברג ניסיון של למעלה מ 16 שנה במגוון נושאים הקשורים לירושות וצוואות, הסכמי ממון בין בני זוג ונושאים נוספים. עורך דין זיו לוטנברג הוא עורך דין שהוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי לערוך ייפוי כוח מתמשך. רוצים לדעת עוד על עלות ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך חוק

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

יפוי כוח מתמשך דוגמאות | רשימת עורכי דין לייפוי כוח מתמשך

 

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button