עורך דין צוואה ברמת גן

עורך דין צוואה ברמת גן

עורך דין צוואה ברמת גן מעניק לכם שירותים בכל מה שקשור לירושות וצוואות. הוא זה אשר יכול לסייע בעת עריכת צוואה וחיזוק מהימנותה, על מנת למנוע סכסוכי ירושה ובעיות משפטיות בעתיד. והוא גם הכתובת לפנות אליה בכל נושא אחר הקשור לצוואות וירושות, כמו למשל בקשת קיום צוואה, בקשה לצו ירושה, התנגדות לביטול צו קיום צוואה וכל סוגיה משפטית נלווית.

במאמר זה נתייחס לסוגיה המעסיקה כל יורש ברגעים שלאחר פטירת המצווה – כיצד מממשים את הצוואה. אך נתייחס גם למקרים בהם ישנו חשש שמשהו אינו תקין בצוואה ומעוניינים להגיש התנגדות.

קיום צוואה

חוק הצוואה

למעשה שמו של החוק הוא חוק הירושה, תשכ“ה 1965. זהו החוק המסדיר את כל כללי הצוואות והירושות בישראל. חוק זה מגדיר את סוגי הצוואות, את ההליכים המשפטיים לקיום צוואה, התנגדות לקיום צוואה וכו‘.

חוק הירושה הישראלי נחקק בשנת 1965, אך מאז עבר שינויים רבים. הוא החליף חקיקה מנדטורית.

בין היתר, החוק מגדיר כיצד יחולק עיזבון במקרה ואדם לא הותיר אחריו צוואה (ירושה על פי דין).

חוק הצוואה

קיום צוואה

לאחר פטירתו של אדם שהותיר אחריו צוואה, יש צורך להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה לצו קיום צוואה. זהו ההליך המשפטי הנדרש על מנת שהצוואה תכנס לתוקף ויהיה ניתן לחלק את העיזבון בין היורשים. נציין גם שבמידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה, יש לבקש צו קיום ירושה. במקרה זה העיזבון יחולק על פי עקרונות החלוקה וסדרי העדיפויות המוגדרים בחוק הירושה (מכונה לעתים חוק הצוואה).

הדרך הנוחה לעשות זאת היא באמצעות עורך דין צוואה ברמת גן, אך החוק אינו מחייב זאת. ניתן להגיש את הבקשה בעצמכם, ואפילו באופן מקוון. הצו ישלח בצורה דיגיטלית למגיש הקשה, וגם לגופים שונים הנוגעים לדבר. הבקשה כרוכה בתשלום אגרה ועבור מי שעושה זאת באופן מקוון ישנה הנחה של 15%.

יש לצרף לבקשה את המסמכים הבאים:

  • העתק של הצוואה המקורית.
  • אסמכתא על הפקדת צוואה במידה והופקדה.
  • תעודת פטירה כאשר המנוח אינו בעל ת.ז ישראלית.
  • תצהיר הסתלקות מירושה במידה וישנם יורשים המוותרים על חלקם בעיזבון.
  • אם ישנם יורשים שנפטרו, יש לצרף תעודת פטירה שלהם.
  • הוכחת שליחת דואר רשום ליורשים האחרים על פי הצוואה.

חוק הצוואה

בקשה לביטול צו קיום צוואה

כפי שהסברנו, לאחר פטירת המצווה יש לפנות אל הרשם לענייני ירושות ולבקש צו קיום צוואה. צו זה הוא בבחינת פסק דין מחייב וביטולו הוא אינו דבר מובן מאליו. אך בכל זאת ישנם מקרים בהם אדם יכול לטעון כי משהו אינו תקין ולהגיש בקשה לביטול צו קיום צוואה.

יתכנו מקרים שונים בהם אנשים אינם שבעי רצון מתוכן הצוואה, כלומר יורשים עשויים להרגיש מקופחים. מצב זה יכול לתת להם מוטיבציה להערים בעיות ולנסות להביא לביטול הצוואה. אך טענת קיפוח בפני עצמה היא אינה סיבה לביטול צוואה, יש צורך להגיש עילות בעלות משמעות.

על פי חוק הצוואה (ליתר דיוק החוק מכונה חוק הירושה) :

(א) נתן רשם לענייני ירושה או בית משפט צו ירושה או צו קיום, רשאי כל אחד מהם, לגבי צווים שנתן, לפי בקשת מעוניין בדבר, לתקנם או לבטלם על סמך עובדות או טענות שלא היו בפניו בזמן מתן הצו; ואולם ראה רשם לענייני ירושה שלא להיזקק לעובדה או לטענה שהמבקש יכול היה להביאה לפני מתן הצו, או שיכול היה להביאה לאחר מכן ולא עשה כן בהזדמנות הסבירה הראשונה, יעביר את הבקשה לבית המשפט.
(ב) תוקן או בוטל צו ירושה או צו קיום לפי הוראות סעיף קטן (א), יודיע על כך הרשם לענייני ירושה ברבים וליורשים על פי דין או לנהנים על פי הצוואה.”

כלומר החוק קובע כי במקרה והוגשה בקשה לביטול צו קיום צוואה, יש להביא אותה להכרעת בית המשפט לענייני משפחה. הבקשה צריכה להיות מבוססת על עובדות שלא הוצגו בעת מתן צו קיום צוואה, ואשר אילו היו מובאות בפני הרשם/בית המשפט היה בהן בכדי לשנות את ההחלטה לתת את הצו.
הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה בסך 542 ש“ח (נכון לשנת 2023).

ישנן עוד דקויות לגבי המבחנים של בית המשפט בעת קבלה או דחייה של הבקשה, לא נכנס לכך. מוטב להתייעץ עם עורך דין צוואה ברמת גן.
הנקודה המרכזית היא שעליכם להציג עילות היכולות להצדיק את ביטול הצו. לצורך הדוגמה אלו יכולים להיות מקרים של השפעה בלתי הוגנת על הנפטר בעת עריכת הצוואה, אי כשירות משפטית של המצווה, קיומה של צוואה חדשה יותר, טענה לזיוף צוואה וכו‘.
בקשה לביטול צו קיום צוואה בעצם פותחת את הדלת לסכסוכי ירושה, לפעמים בין בני המשפחה. אלו עשויים להיות מצבים בעייתיים לא רק מבחינה משפטית, אלא גם בגלל הקרע במשפחה. כך שיש לעשות את כל השיקולים וחשוב להתייעץ עם עורך דין צוואות וירושות.

עורך דין צוואה ברמת גן
עורך דין צוואה ברמת גן

עורך דין ייפוי כוח מתמשך, צוואות וירושות, זיו לוטנברג עומד לשירותכם עם מעטפת השירותים המשפטית בכל מה שנוגע להעברה בין דורית, צוואה בחיים, מינוי אפוטרופסות וכל הסוגיות הנלוות. למשרדינו ניסיון של למעלה מ 16 שנה, ונשמח לסייע לכם תוך כדי הקפדה על יחס אישי.

עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button