הסכם גירושין בהסכמה

הסכם גירושין

הסכם גירושין בהסכמה נשמע אולי כמו איזה פרדוקס, הרי גירושין בדרך כלל מעידים על קונפליקט, אז מה פתאום שבני הזוג יתגרשו בהסכמה. אז קחו נשימה, ובואו נבין מהי הצורה הטובה ביותר לפרק את החבילה.

אם נהיה מציאותיים, הסטטיסטיקות מראות לנו שרבים מבני הזוג בוחרים בסופו של דבר להתגרש. ישנם אינספור מחקרים המנסים להבין את הסיבות והמניעים לגירושין. אמנם מעניין מאוד, אך זהו אינו עניין משפטי. עורכי דין גירושין נכנסים לתמונה כאשר בני הזוג, או לפחות אחד מהם גמרו בלבם החלטה להתגרש.

הסכם גירושין בהסכמה

וכאשר בני הזוג מבקשים להתגרש יש לנו על כף אחת של המאזניים עניינים אישיים. אלו הם כאבים ורגשות הקשורים לחיי הזוגיות ולסיום היחסים, ולפעמים ישנם גם מקרים של חוסר השלמה עם המצב. ועל הצד השני של המאזניים יש לנו את הדברים הפרקטיים שיש להסכים עליהם לצורך ביצוע הגירושין. אלו הן הסוגיות המרכזיות של חלוקת הרכוש, המשמורת על הילדים, הסדרי שהייה ועוד.

הנושאים הללו יכולים להיות במרכזן של מחלוקות קשות. כל אחד מהצדדים עשוי לקחת עורך דין מטעמו, והם יתקוטטו בבתי המשפט. והמניעים למאבקים הם לאו דווקא נימוקים ענייניים, הם עשויים להיות מעורבים ברגשות ורצונות לנקמה והקזת דם הדדית. ובצד הילדים, הזקוקים לשני הוריהם ורק נפגעים נפשית ממאבק הגירושין בין ההורים.

על מנת למנוע את הפגיעה בילדים, על ההורים לעשות את הבחירה הנכונה ולהתנהל בצורה בוגרת. וזהו רק אחד מהיתרונות של הסכם גירושין בהסכמה.

הסכם גירושין בהסכמה

כאשר בני הזוג מתגרשים, ומעוניינים להימנע ממאבק משפטי הם יכולים לחתום על הסכם גירושין בהסכמה. כך הם יוכלו לחסוך זמן יקר על דיונים בבתי המשפט, עלויות של עורכי דין ואת הפגיעה בילדים. אין ספק שזוהי ההחלטה הנכונה עבור בני הזוג, גם אם זה קשה.
נכון, לעתים ישנן מחלוקות בין בני הזוג, אך אין זה אומר שיש למהר לבית המשפט. ניתן להיעזר בגישור על מנת להתגבר על המחלוקות.
הסכמי גירושין דוגמאות

אולי זה אחד ממאפייני התקופה, אבל לכולנו יש את ההרגל לחפש דברים בגוגל. בין אם זה חיפוש אחר נעליים אופנתיות או הסכם גירושין. ואכן רשת האינטרנט אינה מאכזבת, תמיד אפשר למצוא בה הכל – כולל הסכמי גירושין דוגמאות. אך אל תטעו, יש להיזהר מהסכמים אלו.

הסכמי גירושין באינטרנט טובים לדבר אחד, ללמוד ולקבל קצת רקע על הנושא. אך הם אינם מתאימים בתור הסכם להתבסס עליו ללא ידע משפטי. הסכמים מהאינטרנט לא נותנים מענה לכל הסוגיות הרלוונטיות, דבר שמשתנה בכל מקרה ומקרה. להסכמים ישנה השפעה גדולה על המשך חייכם, גם בתור זוג גרוש, ויש לקחת אותם בכובד ראש.

הניסיון לחסוך שכר טרחה של עורך דין לא יניב הרבה, זה עלול לעלות לכם ביוקר בטווח הארוך. חשוב שעורך דין מטעמכם, או ליתר דיוק מטעמו של כל צד בעניין, ישמור על האינטרסים.

הסכמי גירושין דוגמאות

 

הסכם גירושין pdf

לעתים אנו מחפשים הסכם גירושין pdf, וחושבים שאפשר להתבסס עליו. אך האמת שהסכם גירושין זה לא משהו שניתן להוריד באינטרנט. גם אם להסכמי הגירושין נוסח ותבנית קבועה, עדיין יש בהם מידה גבוהה של התאמה אישית עבור בני הזוג המתגרשים. כל זוג נמצא בנסיבות חיים אחרות, גם בהיבטים הכלכליים וגם בהיבטים אחרים של החיים, והסכם הגירושין צריך לשקף זאת כדי למנוע סכסוכים והליכים משפטים מיותרים.

הנקודות המרכזיות שיופיעו בכל הסכם גירושין הן:

  1. אחריות הורית וזמני שהות (פעם נקרא משמורת על הילדים) – נושא המשמורת על הילדים הוא אחת הסוגיות המרכזיות. פרק זה קובע כיצד תתחלק האחריות ההורית האם האחריות ההורים על הקטינים היא משותפת או היא תחול על הורה אחד, כלומר האם ההורים ממשיכים כאפוטרופסים משותפים של הילדים או לא, כיום מקובל מאוד להשתמש במודל של אחריות הורית משותפת מתוך תפיסה של טובת הילד. בפרק זה קובעים את זמני השהות של כל אחד מההורים עם הילדים בימי השבוע וכן בסופי שבוע, חגים, חופשות, חופשת הקיץ, אירועים משפחתיים וכן במצבים של מחלה, שביתה או חופשה בלתי צפויה. בהסכם יש להתיחס לסוגיות נוספות כגון היכן מרכז החיים של הילדים, השתתפות של ההורים בארועים חשובים של הילדים, הסדרים פרקטים בנוגע לארועים משפחתיים, העדרות של ההורים / נסיעה מתוכננת, חינוך הילדים לכיבוד ההורים, מי מחזיק את מסמכי הילדים, קשר טלפוני בין הילדים וההורים, הסדרים בנוגע לטיולים מחוץ למדינה עם הילדים, חידוש דרכונים, נושאי חינוך, בריאות,  קבלת החלטות מהותיות בענייני בריאות, ועוד .  בהסכם הגירושין קובעים את מקום המגורים והסדרים שונים בנוגע להסעות ולשינוי מקום המגורים. חשוב מאוד לקבוע מנגנון של פתרון מחלוקת בין ההורים בנוגע להסדרי השהות המצוינים בחוזה כדי לאפשר להסדיר מחלוקות עתידיות.
  2. מזונות ילדים – זהו הפרק המגדיר את כלכלת הילדים כלומר מזונות והוצאות חריגות. אין מדובר אך ורק בסכומים, אלא גם אופן התשלום והמועד לתשלום. בפרק זה קובעים את ההסדרים הנוגעים להעברת דמי מזונות מהורה להורה עד לגיל 18 או סיום לימודי התיכון וכן מתיחסים לתקופה שהילד בצבא או בשירות לאומי. מתיחסים להוצאות קבועות במידה ואכן יש בהן צורך לצד הוצאות משתנות שתמיד קיימות. יש להתיחס להוצאות משתנות/חריגות בנוגע לבריאות ולהוצאות שאינן מכוסות על ידי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי ו/או הביטוח הרפואי המשלים. יש להתיחס לנושא של הוצאות חינוך שוטפות/רגילות אשר משלמים בתחילת שנת הלימודים ובמהלכה וכן להתיחס לנושא של הוצאות חינוך חריגות אשר הוסכמו מראש על ידי שני ההורים (כגון: גן, צהרון, קייטנה וכו') וכן הסכמות לגבי הוצאות חריגות אחרות. מומלץ להתיחס בפרק זה גם להוצאות שיעורי נהיגה. מומלץ להתיחס גם לנושא קצבת ילדים מהביטוח הלאומי. מומלץ מאוד כי יקבע מנגנון של עדכון ההורה השני לפני ביצוע פעולות מהותיות. ישנה אפשרות לקבוע בהסכם הגירושין כי יפתח חשבון משותף להוצאות משתנות/חריגות במקום קביעת ההסדרים של החזרים בין ההורים.  כל אחד מההורים יעביר בכל תחילת חודש את חלקו בכלכלת הילד לנושא ההוצאות המשתנות, כאשר הסכום יקבע בהסכם הגירושין בהתאם להכנסתו של כל אחד מההורים.
    חשוב מאוד שהכול יהיה ברור ומוסכם, על מנת למנוע סכסוכי מזונות עתידיים.
  3. חלוקת הרכוש – זהו הפרק המגדיר את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג. זהו נושא בפני עצמו. אם בני הזוג ערכו הסכם ממון לפני נישואין, הדבר ימנע מחלוקות רבות. בפרק זה מומלץ להתיחס גם לחלוקת חשבונות הבנק, רכבים, תכולת הדירה, כספים, זכויות סוציאליות, זכויות ממוניות, וכן התיחסות לנושא החובות של בני הזוג, חלוקת בית המגורים ונכסי המקרקעין, וחלוקת כספים וחסכונות.
  4. הסדרי הגט – בפרק זה קובעים את ההסכמה לגירושין ואת ההסדרים הפרקטים הנוגעים להליך קבלת הגט. את הגט ניתן לקבל רק בבית הדין הרבני (גם אם מאשרים הסכם גירושין בבית המשפט לענייני משפחה) ולכן פרק זה כולל את ההסדרים בנוגע להליך הבקשה לקבלת הגט בבית המשפט הרבני.  פרק זה כולל את הנושאים הפרקטים בנוגע להגשת בקשה לבית הדין למתן פסק דין לגירושין, והתיחסות לנושא הכתובה.
  5. אישור ההסכם ומתן תוקף של פסק דין – בפרק זה דנים בהליך אישור הסכם זה בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין.
  6. פתרון מחלוקות והתאמות עתידיות של ההסכם – מומלץ כי בהסכם גירושין יהיה פרק העוסק בדרך הפתרון ואפשרות לפניה להליך גישור ויישב המחלוקת בדרכי שלום ונועם.

עורך דין גירושין

אם בני הזוג ישבו וניהלו שיחה בוגרת בה הם הסכימו על כל הנקודות החשובות, לאחר מכן יוכלו לפנות לעורך דין לענייני גירושין ולערוך הסכם המבוסס על ההסכמות שביניהן. עו“ד גירושין ינסח את הכל בצורה משפטית ויערוך הסכם. כמובן שעורך הדין יתרום מניסיונו ויציע הצעות חשובות.
לא תמיד זהו המצב, לעתים ישנו קרע עמוק בין בני הזוג וחוסר יכולת להגיע להסדר ביניהם. במצב זה ניתן להיעזר בגישור ולפתור את המחלוקות.

הסכם גירושין

משרד עורכי דין זיו לוטנברג

מגשר עו"ד לוטנברג בעל תואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) בעל ניסיון משפטי מעל 16 שנים, היינו מגשר גירושין מוסמך על ידי משרד המשפטים .

על ידי בחירה בעורך דין זיו לוטנברג כמגשר הגירושין שלכם, תוכלו ליהנות ממומחיותו ומערכי היסוד של משרדנו בפתרון סכסוכים והגעה להסכמות. עו"ד לוטנברג ידוע כבונה גשרים וחיבורים. ערכי היסוד שעו"ד לוטנברג חרת על דגלו הם יושרה, אנושיות ומצוינות. הדגש של עו"ד לוטנברג בפתרונות ללקוחותינו מכוונים להסדרה פרקטית, הוגנת ומכובדת של היחסים המשפטיים בין בני המשפחה, וזאת מתוך כבוד והוקרה לחשיבותם של הקשרים המשפחתיים.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך והסכמים בין בני זוג, זיו לוטנברג, מעניק לכם את כל השירותים המשפטיים בתחום הזוגיות והגירושין. למשרדנו למעלה מ 16 שנות ניסיון בתחומים אלו. אנו עורכים הסכמים בין בני זוג הכוללים הסכמי ממון לפני ואחרי נישואין, הסכם ממון ידועים בציבור, הסכמי גירושין ועוד.

 

עורך דין זיו לוטנברג – הסכם ממון, הסכם גירושין בהסכמה, צוואות וירושות, ייצוג במכירת דירה, צוואות הדדיות ועוד – עקבו אחר עמוד הפייסבוק שלנו.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד זיו לוטנברג

משרד עו"ד זיו לוטנברג – בהתחייבות לשירות מקצועי הטוב ביותר! יושר ללא פשרות. שירות אישי ומקצועי. מאות לקוחות מרוצים. מייסד המשרד עו”ד זיו לוטנברג, בעל תואר ראשון במשפטים LL.B ותואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות) B.A, בעל רשיון עריכת דין משנת 2006, מחזיק בוותק ובניסיון של יותר מ-16 שנים בתחום המשפטי.

יצירת קשר מהיר
מאמרים

מאמרים נוספים

נגישות
יצירת קשר
*ליווי של עורך דין מנוסה. אפשרות גם לקבל שירות בבית הלקוח

רח' בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל V-Tower
מיקוד:5126002

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button